Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. september 2002 Skrevet 10. september 2002 Under overkriften "Hjelp!- Cipramil!" skriver en person om at h*n har sluttet med Cipramil for panikklidelse og depresjon en drøy uke før oppstart av ny jobb. Slikt må en aldri gjøre. Om en forventer en ny belstning/utfordring i løpet av de kommende månedene, må en vente med seponering til denne belastning er overstått. I dette tilfellet burde vedkommende ha arbeidet seg inn i den nye jobben i 2-3 mnd før nedtrappingen av medisinen startet. Skriver dette i en ny tråd fordi jeg tror det er viktig for mange brukere her på psykiatriforum. 0 Siter
Gjest Theos Skrevet 10. september 2002 Skrevet 10. september 2002 jeg har prøvd å seponere rivotril helt siden psykehuset i all velmenthet løp etter meg med disse pillene for snart 2 år siden. Hver gang jeg gjør et fremstøt opplever jeg at det er en eller annen situasjon, eller at noe skal skje i nær fremtid, som gjør at tid for seponering bør utsettes.(Dette har også vært råd fra psykiatere). Nå har jeg noe resignert konkludert med at så lenge jeg er i live vil det kontinuerlig dukke opp "events" som gjør at jeg kan rettferdiggjøre rivotrilspisingen min. Problemet er bare det at rivotril er 1.vanedannende, og 2.man må etterhvert øke dosen får å oppnå ønsket virkning. Jeg vil så gjerne slutte med rivotril, og bare bruke det som eventuelt. Jeg har et problem fordi jeg klarer ikke å seponere denne medisinen alene Hva gjør jeg da? 0 Siter
avil Skrevet 10. september 2002 Skrevet 10. september 2002 jeg har prøvd å seponere rivotril helt siden psykehuset i all velmenthet løp etter meg med disse pillene for snart 2 år siden. Hver gang jeg gjør et fremstøt opplever jeg at det er en eller annen situasjon, eller at noe skal skje i nær fremtid, som gjør at tid for seponering bør utsettes.(Dette har også vært råd fra psykiatere). Nå har jeg noe resignert konkludert med at så lenge jeg er i live vil det kontinuerlig dukke opp "events" som gjør at jeg kan rettferdiggjøre rivotrilspisingen min. Problemet er bare det at rivotril er 1.vanedannende, og 2.man må etterhvert øke dosen får å oppnå ønsket virkning. Jeg vil så gjerne slutte med rivotril, og bare bruke det som eventuelt. Jeg har et problem fordi jeg klarer ikke å seponere denne medisinen alene Hva gjør jeg da? Finn en psyk. eller alm. lege som vil hjelpe deg med en nedtrappingsplan. 0 Siter
lina1365380363 Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 Vil bare kommenter. En alm.lege tok vekk de beste AD. jeg hadde brukt(brukte de i mange år), for å skifte over til en ny(gudene vet hvorfor). Dette var ETTER en enorm belastning, og jeg vil bare si jeg ble dødssyk! Han fikk meg til å prøve forskjellige typer, og jeg fikk så alvorlig tilbakefall at jeg tilslutt tok en overdose. Lå i koma ett døgn. Så jeg vil bare si du har helt rett, en bør ikke slutte med gode medisiner etter en voldsom belastning, heller. Masse hilsen fra............ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.