Gjest Micco Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Har sjekket på internet vedr journalkopi. Sto noe om at en hadde krav på alle notater inkl vedlegg. Jeg har betalt en girp på drøye hundrelappen for kopi av journal hos min psykiater. Det jeg har fått er KUN kopi av noe han kaller halvårsnotater. Dette er et skriv som hvert halvår har blitt sendt min lege. Betalte giroen (snill (dum) som jeg er) og sendte et purrebrev hvor jeg ba om resten av journalen. Fikk da et brev tilbake med de samme halvårsnotatene jeg allerede hadde fått. Sendte et nytt brev hvor jeg forklarte at disse hadde jeg fått, og at det jeg spurte etter var resten av journalen inkl. bilag. Fikk brev tilbake at han hadde ikke fler journalnotater enn det jeg hadde fått. Resten av det han hadde hadde han fått fra poliklinikken her i byen. Mine spørsmål: *Jeg VET han har flere notater. Selvfølgelig noterer han oftere enn hvert halvår. Det sier seg jo selv, og han noterte mens jeg satt der i timene. Jeg har krav på å få se ALT, har jeg ikke det? *Når jeg har betalt for journalkopi, har jeg da rett til å få kopi av det han har fått fra andre? I dette tilfellet poliklinikken, skulle jo tro dette gikk innunder 'eventuelle bilag'? *Hvordan skal jeg forholde meg til denne situasjonen? Mao HVORDAN skal jeg få tak i resten av journalen? Pga spesielle omstendigheter er vi ikke på talefot - dessverre. Eller rettere sagt, han er ikke på talefot med meg. Jeg orker derfor ikke den påkjenningen det vil være å konfrontere han på telefon. Time for å gå igjennom journalen er han så uvillig til å gi, at jeg ikke orker 'krangle' for det. Blir nervevrak av hele greia. *Er det jeg som er 'ei jævlig urimelig masekjerring' (han har ikke sagt det, det er bare jeg som føler at han tenker slik) som 'forlanger' å få kopi av journalen min? Trodde det var noe du bad om, og så fikk du det - uten noe om og men? Men den gang ei! Gode råd imøteses med stor takk! Kan igrunnen drite i hele journalen kanskje, men HVORFOR kan jeg ikke rett og slett bare FÅ den da. Merkelig! (Han er en privatpraksiserende psykiater med trygdeavtale - hvis det har noe å si) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/71988-nhd-problemer-med-%C3%A5-f%C3%A5-kopi-av-journal/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.