journaliststudent Skrevet 12. september 2002 Skrevet 12. september 2002 Hei Jeg er journaliststudent. I den forbindelse har klassen fått i oppg. å lage et magasin med mennesket som tema. Jeg kunne godt tenke meg å skrive en artikkel om høstdepresjoner. Håper du kan svare på noen spørsmål? På forhånd takk. (dette skal ikke gis ut) - Først av alt; vet man noe om hva dette fenomenet egentlig skyldes? - Hvem er "utsatt" for dette? - Blir mange deprimerte på denne årstiden? - Er menn og kvinner like utsatt? - Finns det behandling som går bare på dette. - Øker selvmordstallene om høsten? 0 Siter
thinkerbell Skrevet 13. september 2002 Skrevet 13. september 2002 håper denne er til hjelp http://www.nettdoktor.no/nyheter/saker/001024_psykisk09.htm Mvh 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. september 2002 Skrevet 13. september 2002 Dette er et typisk journalistspørsmål. vert eneste år er det journalister som ringer for å spørre om høst-, jule-, vinter-, og påskedepresjoner. Det som skrives i den linken du har fått av thinkerbell, er ikke den vanlige oppfatning av saken. Store epidemiologiske studier som f.eks. HUNT (verdens største), har vist kun marginale forskjeller i depresjon etter årstid. www.hunt.folkehelsa.no Vi ser ingen variasjon i henvisninger eller selvmordstall etter årstid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.