Gå til innhold

Lider jeg av noe???


Gjest engelen

Anbefalte innlegg

Gjest engelen

Vet ikke helt hva som skjer md meg for tiden. Av og til kan jeg være langt nede uten å tenke på noe... Det er en klump inni meg hele tiden, konstant.

Jeg kan se glad ut sammen med venner, men inni meg føles det ikke slik. I det sisste har jeg hatt problemer med å få sove. Ligger å tenker for mye..

En morgen denne uken skulle jeg gå på skolen. Våknet 0700 av vekkeklokka, men kjente at jeg var så trett.. Så dermed skulka jeg de 2 første timene... Har visst litt for mye fravær og..

Også er det skolen da. Prøver å konsentrere meg om skolearbeidet, men det funker ikke. Alle maser slik om at jeg har gode evner osv, men det er bare konsentrasjonen som hindrer meg...

Av og til skulle jeg ønske at noen bare kunne si hva som er galt med meg. Er så usikker på meg selv...Alt blir til tider bare kaos inni meg..

Sukk.

Mvh

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier at du har en klump

inne i deg, og konsentrasjonsvansker.For

meg er det nærliggende å tro at du har noe gammelt vondt som

er ubearbeid.Har du noen å

snakke med om det f.eks. helsesøster.Ellers kan Barn og Unges Kontakttelefon være

aktuelt og Kirkens SOS.

Dessuten kan det være lurt

å skrive følelsesmessig dagbok.

Da kan du selv få mer grep på

hva det egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har høstdepresjon? I hvertfall tror jeg du sliter med depresjon i en ganske moderat grad. Håper det bedrer seg snart. Blir du værre bør du kontakte lege. Ikke vent for lenge. Håper du har gode venner du kan snakke med, det er noen ganger til uvurdelig hjelp

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det hendt noe trist i det siste? Kjenner meg veldig godt igjen, var også slik lenge og trodde bare at det var jeg som ikke klarte å ta meg selv i nakken. Jeg fikk beskjed om at jeg var i en depresjon og fikk piller for dette. Høres kanskje skremmende ut, det var det for meg også i begynnelsen, men det hjelper. Og en får ikke noen lykkepille og eller går rundt i en rus. Kan hende at du har en høstdepresjon også. Vent ikke for lenge med å prate med noen om dette.

Lykke til:)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engelen

Du sier at du har en klump

inne i deg, og konsentrasjonsvansker.For

meg er det nærliggende å tro at du har noe gammelt vondt som

er ubearbeid.Har du noen å

snakke med om det f.eks. helsesøster.Ellers kan Barn og Unges Kontakttelefon være

aktuelt og Kirkens SOS.

Dessuten kan det være lurt

å skrive følelsesmessig dagbok.

Da kan du selv få mer grep på

hva det egentlig er.

Ja, jeg snakker med rådgiveren på skole 2 ganger i uken. Det hjelper litt, men det er vanskelig å finne ut av. Det har blitt verre. Vi snakker mye om ting jeg har opplevd osv. Tror nok ikke det er høstdepresjon. Vet erligtalt ikke hva det er. Derfor jeg spør her...

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du har i hvert fall nok symptomer til at du burde oppsøke en lege for undersøkelse.

Du oppgir tristhet, manglende glede, søvnvansker og konsentrasjonsvansker. For meg høres det ut som depresjon.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ja, jeg snakker med rådgiveren på skole 2 ganger i uken. Det hjelper litt, men det er vanskelig å finne ut av. Det har blitt verre. Vi snakker mye om ting jeg har opplevd osv. Tror nok ikke det er høstdepresjon. Vet erligtalt ikke hva det er. Derfor jeg spør her...

*klem*

Når en starter i terapi,

og begynner å kjenne på det

som er vondt,er det vanlig at

det blir verre.Men det er

nødvendig for å bearbeide

det for at det etter hvert

skal bli bedre.Er dette

alvorlige saker,kan dette ta tid.Men alternativet er å prøve

å gjemme det bort,så vil det

slite likevel på sin måte.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...