eneste datter Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Jeg ahr en del spørsmål som gjelder min mor. Ho har vært i psykisk ubalanse i flere måneder, det fortoner seg slik at hver morgen ho våkner så er hele magen i "opprør" allt inni ho skjelver. Ho har vært ho lege flere gang, og har prøvd flere medisiner, men ingenting ser ut til å hjelpe. Ho har behandling hos psykriater men synes ikke at dette gir henne noe.... Hvorfor ho har blitt slik er vel vanskelig å si, men en del triste ting i livet har vel gjordt det slik. For fire år siden døde min yngre søster, brått og uventet.Min far er syk, har lungeemfysem med tilhørende ubehag, dette er noe min mor er veldig engstelig for, han har også en annen sykdom som ikke kan gjøres noe med pga hans lungekapasitet, og da er det jo bare å vente. Deres samliv er vel også "tynnslitt" etter mange år, men det som kanskje plager min mor mest er vel at ho og min far ikke kan prate sammen , ikke om dattera de mistet heller,kanskje min mor er bitter?? Dette var litt om omstendighetene rundt hennes hverdag, spørsmålet mitt er egentlig, hvorfor vergrer legene seg å gi henne lykkepillen, ho er tross alt 70 år snart og om dette kunne gi henne en hverdag med litt glede og kanskje optimisme, hva er da grunnen til at de er så restruktive på dette?Ho sin lege får ho ikke noe skikkelig svar, Hva heter lykkepillen?, er det fler i denne gruppen? Håper på snarlig svr fra en fagperson... Med vennlig hilsen "Bekymret datter" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72504-psykisk-utbrendt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Hvorfor vet jeg ikke. Ut fra det du skriver finnes det ingen god grunn til at hun ikke burde prøve et SSRI ("lykkepille"). De vanligste er Cipramil, Seroxat og Zoloft. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72504-psykisk-utbrendt/#findComment-355702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.