ulva Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Så har jeg vært flink jente, og prøvd en ny runde med Zeldox igjen. Leste vedlegget, og fant ut at det kan føre til større tretthet dersom det kombineres med AD. Nå er jeg for en gang skyld uten, så på fredag tok jeg den første dosen på 20 mg. I dag (søndag kveld) seponerte jeg medisinen, etter å ha ligget til sengs det meste av tiden, med rennende nese, neseblod, hjerteklapp og feberfrysninger. I tillegg var jeg så tungpustet at jeg til slutt måtte bruke astmamedisiner for å åpne luftveiene igjen, for jeg klarte ikke engang å gjennomføre en vanlig samtale! Og så var det disse evindelige bevegelsesforstyrrelsene - kanskje ikke farlig, men fryktelig upraktisk! Skjelver, peser og blør: Skal det være sånn? Noen som har opplevd noe tilsvarende på en så lav dose? Det sørgelige er imidlertid det at jeg psykisk føler meg bedre av det, så sant jeg ser bort fra irritasjon og frustrasjon over alle bivirkninger! Trodde en stund at det ville hjelpe om jeg IKKE leste pakningsvedlegget først, og at jeg da slapp unna, men det har vist seg å være et feilspor som har gjort at jeg/vi har oversett sammenhengen mellom medisin og symptomer flere ganger. Begynner å bli svært utålmodig på prøvesvarene! Hadde en dose som lå innen normalen for Efexor, men som var innen den nedre delen. Dersom det er en lineær sammenheng mellom dose og konsentrasjon i blodet, vil en dose på 150 mg gi meg en konsentrasjon på ca. 700 (ng/ml?). Det normale området lå på ca. 500-2000. Altså ikke noe å rope hurra for! Så nå er det bare å rapportere tilbake til psykiateren min at vi nok må glemme Zeldox også, for jeg orker ikke en runde til med dette! Reagerte med å blø neseblod forrige gang også, men da trodde jeg det var en tilfeldighet... Skal dette ingen ende ta? Hvorfor kan ikke kroppen min bare oppføre seg normalt! Det MÅ da finnes en forklaring på hvorfor jeg reagerer på denne måten! Er det noen som har liknende erfaringer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72540-zeldox-og-merkelige-bivirkninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
andungen Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 hei ulva, huff, det var da voldsomme bivirkninger du får. Selv har jeg nylig begynt med zeldox 20 mg x2 pr dag (i tillegg til cipramil og topimax) og den eneste bivirkningen jeg fikk var at jeg halvsov meg gjennom den første dagen. Har ikke stått på dem så lenge at jeg merker om de har noen positiv virkning ennå men det er lov å håpe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72540-zeldox-og-merkelige-bivirkninger/#findComment-356032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mini maxi Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Har du prøvd alternativ behandling. Enkelte behandlere der er ganske flinke til å finne ubalanser i kroppen som ikke kan oppdages på blodprøver, røntgen, MR ol. Jeg fikk hjelp via noe som heter VEGA-test. Andre har fått hjelp via iris-diagnostikk, kinesologi ol. Jeg gikk i mange år hos lege først. De fant ikke noe. Jeg feilte ikke noe påsto de. Irriterende nok når de selv merket at kroppen din var ute av lage. Det de finner er ofte noe du ikke tåler av mat, noe du mangler og slike ting. Selv måtte jeg holde meg unna en del matvarer et års tid, og så fungerte jeg som før etter det. Kunne begynne å spise denne maten igjen. Legen min bare fnyste av det som hadde skjedd. Bare tilfeldig mente hun. Men har du prøvd ALT innen skolemedisin, så er det verdt å prøve. Bedre enn å være så utafor som det høres ut som du er iallefall. Nå er jeg inne i en dårlig periode igjen. Ingenting feiler meg iht psykiater og lege. Veldig festlig. Hvorfor har jeg da NULL energi. Så nå har jeg bestilt time hos en 'alternativ' igjen. Håper på like bra resultat som forrige gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72540-zeldox-og-merkelige-bivirkninger/#findComment-356290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hu' Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Jeg bruker også Zeldox og har gjort det noen måneder. Den virker bra psykisk i høye nok doser (bruker nå 20mg + 40 mg), men blir "rar" fysisk. Jeg blir stiv og utmattet i musklaturen; slapp i kroppen uten å klare å slappe av på en måte. Det er veldig ubehagelig. Men det blir bedre hvis jeg sørger for nok søvn og hvile. Jeg har ikke erfart noen blødninger og febertokter, men det kan nesten kjennes ut som at jeg er febersyk hvis bivirkningene er for kraftige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72540-zeldox-og-merkelige-bivirkninger/#findComment-356826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.