Gå til innhold

sjokkert over hva som skrives!! :(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse impulsiv type

Tok en titt på hvem det var som hadde skrevet det du henviste til i innlegget ditt. Det jeg kjapt fant ut var at helgesen som har skrevet dette om personlighetsforstyrrelser er høgskolelektor i psykologiske emner på Institutt for sosionomutdanning

Avdeling for helse- og sosialfag på høgskolen i Stavanger

http://www1.his.no/vit/hs/helgesen/

Enn at en lærer kan si noe slikt. Håper virkelig jeg ikke kommer borti en sosionom som har studert på høgskolen i Stavanger

Gjest bipolar sosionom

Hei!

Jeg er sosionomstudent (ved en annen skole) og jeg har også reagert på enkelte foreleseres fremstilling av psykiske lidelser. Når det gjelder personlighetsforstyrrelser så har vår faglærer (psykolog) uttalt at folk med personlighetsforstyrrelser er mennesker som er ufordragelige og uspiselige og som vi som regel vil møte ofrene av, gjerne som foreldre i barnevernet.

En annen ting er at når det snakkes om psykoser, så høres det ut som om dette er noe som bare gjelder schizofrene - men vi som har opplevd litt vet at det kan ramme også de som er "friske" eller som har andre psykiske problemer/lidelser.

En må håpe og tro at høgskolestudenter har såpass vett at de vurderer slike utsagn og skriverier med kritisk sans. Et annet moment er at praksis er en del av utdanninga. Mange fordommer møter veggen der. I tillegg er det mange som har slektninger, venner og bekjente med psykiske lidelser.

Gjest sinna Theos

Kan noen snarest ta denne Helgesen og PENSJONERE HAM!!!!

Det er det lengste sammenhengende vrøvlet jeg har lest på lenge! Skrekk og gru at slike uvitende mennesker får lov å forelese på en høgskole.

Helgesen: Våg deg gjerne inn her på DOL for en debatt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...