Gå til innhold

hva skal jeg gjøre??


Gjest engelen

Anbefalte innlegg

Gjest engelen

Hei.

Det går ikke så bra med meg for tiden. I går snakket jeg med rådgiveren (jorun) og hun fortalte at dersom jeg ville søke inn på særskilte vilkår, måtte jeg mest sannsynlig snakke med psykologen på skolen slik at hun kunne skrive en attest, men det er ikke sikkert at hun mener jeg har gode nok grunner... Jeg kjenner andre som har snakket med denne psykologen, og de liker henne ikke. I tillegg til dette har jeg brukt opp de 4 årene mine i år... Har skiftet grunnkurs en gang og gått på folkehøgskole 1 år. Men nå sitter jeg her da, dønn forvirra. Vil jo komme inn på påbygg, også vil eller må jeg gå på den skolen jeg går på nå. Det blir for tøft for meg å skifte skole til neste år. Jeg er ikke sterk nok til det. Jorun nevnte og at der var en mulighet for at vi kunne snakke med rektor, og at han godkjente det. Dette skulle hun undersøke nærmere. Hun vet at jeg ikke har lyst til å snakke med psykologen, og forstår det. Har snakket med psykologen 2 ganger i fjor, og likte henne ikke.

Denne uken har jeg og¨så sovet dårlig. Lagt meg sent, og ligget og tenkt for mye. Nå har jeg tenkt å anskaffe meg en kattunge, i håp om at det kan hjelpe litt på. Sliter for tiden.

Jeg kan ha det gøy sammen med venner osv, men inni meg er det en klump som ikke vil forsvinne. I dag holdt jeg på å besvime 2 ganger... Fordi jeg er trett (kjenner det ikke selv) Og antakelig undererntert, selv om jeg ikke har gått noe mer i vekt, har ligget stabilt de sisste 3 ukene. Og det er jo positivt:-)

Er rett og slett helt forvirret for tiden. Foreldrene mine skal snakke med Jorun på lørdag om en uke, å se om det finnes noen løsning. Jeg har grublet over dette, og komt på at jeg kan ta allmennfagene i år, og hoppe over på barn og ungsom neste år og bare ha studierettningsfagene, siden jeg går omsorg nå, og begge har samme allmennfag. Huff, det er et slit... Da hun sa at jeg kunne søke på særskilte vilkår, og hun mente at det var nok at bare hun skrev godkjennelse, ble jeg så glad, men nå....

Vi bearbeider jo en del ting samtidig, og det fører til at jeg tenker mye. Snakker om ting jeg ikke har prata så mye om før..

Hva skal jeg gjøre???

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du skulle be en lege henvise deg til psykiatrisk poliklinikk slik at du får profesjonell behandling. Fint at du setter sånn pris på å snakke med rådgiveren på skolen - men det er vel ikke sikkert at hun har den kompetanse som skal til for å hjelpe deg videre i forhold til de problemene du sliter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engelen

Kanskje du skulle be en lege henvise deg til psykiatrisk poliklinikk slik at du får profesjonell behandling. Fint at du setter sånn pris på å snakke med rådgiveren på skolen - men det er vel ikke sikkert at hun har den kompetanse som skal til for å hjelpe deg videre i forhold til de problemene du sliter med.

Hei frosken:-)

Problemet er bare penger.. siden jeg er over 18, så får jeg ikke støtte..

Det andre er at det blir tungt å begynne med en helt ny person, og jeg kan heller ikke forlange at foreldrene mine betaler dette...

Får vite mer av henne på tirsdag. Hun forstår at jeg ikke føler meg klar ennå for prof. hjelp. Dersom jeg skulle fått det, ville jeg fremdeles ha snakket med henne. Tror ikke en prof. kunne ikke hun gjort så mye mer. Sorry, men jeg har ikke så sotr tro på disse folkene. Har mer tro på at det hjelper bare å snakke. Det hjelper å snakke med henne, men det tar tid, og jeg kommer til å gå litt frem, og litt tilbake...

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frosken:-)

Problemet er bare penger.. siden jeg er over 18, så får jeg ikke støtte..

Det andre er at det blir tungt å begynne med en helt ny person, og jeg kan heller ikke forlange at foreldrene mine betaler dette...

Får vite mer av henne på tirsdag. Hun forstår at jeg ikke føler meg klar ennå for prof. hjelp. Dersom jeg skulle fått det, ville jeg fremdeles ha snakket med henne. Tror ikke en prof. kunne ikke hun gjort så mye mer. Sorry, men jeg har ikke så sotr tro på disse folkene. Har mer tro på at det hjelper bare å snakke. Det hjelper å snakke med henne, men det tar tid, og jeg kommer til å gå litt frem, og litt tilbake...

Mvh

Tror nok at foreldrene dine ville vært villige til å evt. betale den egenandelen du ville måtte betale på en poliklinikk - i løpet av et kalenderår vil det koste deg ca. kr. 1400,- .

Kanskje er det greit at du bare snakker med rådgiver - men noen ganger kan det å snakke med "ikke-profesjonelle" folk medføre at en surrer seg lenger og lenger bort i symptomer. Dette kan også skje når en snakker med fagfolk selvfølgelig - men de er vanligvis oppmerksomme på dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at foreldrene dine ville vært villige til å evt. betale den egenandelen du ville måtte betale på en poliklinikk - i løpet av et kalenderår vil det koste deg ca. kr. 1400,- .

Kanskje er det greit at du bare snakker med rådgiver - men noen ganger kan det å snakke med "ikke-profesjonelle" folk medføre at en surrer seg lenger og lenger bort i symptomer. Dette kan også skje når en snakker med fagfolk selvfølgelig - men de er vanligvis oppmerksomme på dette problemet.

Hei engelen :)

Er litt enig med frosken, at henvisning til psykriatiskpoliklinikk el. kunne vært lurt. Du kunne jo like vel ha fortsatt å snakke med jorunn.....

*tenker på deg*

stoooor bamseklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJære engelen

Fint at du har Jorun som tydeligvis skjønner hva du strrir med. Det hun sier om psykolog er nok fordi du trenger en attest på en diagnose som vanligvis kun gis av en kliniker (lege/psykolog). Det betyr altså at du også kan få en slik attest (hvis det er det det dreier seg om) fra den legen du eventuelt bruker. Jeg ønsker deg lykke til i denne prosessen!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest engelen

Hei engelen :)

Er litt enig med frosken, at henvisning til psykriatiskpoliklinikk el. kunne vært lurt. Du kunne jo like vel ha fortsatt å snakke med jorunn.....

*tenker på deg*

stoooor bamseklem

Hei.

I denne helgen har jeg grublet så utrolig mye, og kanskje funnet en løsning:

Har lyst til å bare ta allmennfagene dette året, for så ¨å skifte til barn og ungodm til neste år og bare ta de fagene, for allmennfagene gjelder de samme. Da blir det jo mindre timer i år og ikke så tungt. Skal spørre henne på tirsdag om det er den riktige løsningen...

Har vurdert veldig å få hjelp av psykolog en eller annen plass, fordi jeg vet at uansett så kommer jeg til å få snakke med Jorun.

Håper det går litt bedre med deg nedia, enn meg?? Tankene er der hele tiden og tynger meg ned. Det er godt å være hjemme nå, for da spiser jeg iallefall.. men jeg vet at emd en gang jeg komemr til hybelen kommer tankene tilbake, og jeg kommer til å trimme mer. I går kveld holdt jeg på å besvime 2 ganger...

Dette ble vel mer ett svar til dere alle. Tusen takk for at dere svarer meg:-)

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

I denne helgen har jeg grublet så utrolig mye, og kanskje funnet en løsning:

Har lyst til å bare ta allmennfagene dette året, for så ¨å skifte til barn og ungodm til neste år og bare ta de fagene, for allmennfagene gjelder de samme. Da blir det jo mindre timer i år og ikke så tungt. Skal spørre henne på tirsdag om det er den riktige løsningen...

Har vurdert veldig å få hjelp av psykolog en eller annen plass, fordi jeg vet at uansett så kommer jeg til å få snakke med Jorun.

Håper det går litt bedre med deg nedia, enn meg?? Tankene er der hele tiden og tynger meg ned. Det er godt å være hjemme nå, for da spiser jeg iallefall.. men jeg vet at emd en gang jeg komemr til hybelen kommer tankene tilbake, og jeg kommer til å trimme mer. I går kveld holdt jeg på å besvime 2 ganger...

Dette ble vel mer ett svar til dere alle. Tusen takk for at dere svarer meg:-)

Klem fra

Hei

Ville bare si lykke til videre! Tenker på deg. Stå på!

Kjempeklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...