Gjest Spurven Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Eg har funnet ut (tok to forhold) at eg blir deprimert av å være i forhold. Sikkert fordi eg blir så besatt av at den andre skal ha det bra at min egen vilje blir forsømt. Typen gjør alt for at min vilje skal komme frem men for meg er det store marerittet at vi skal gjøre/spise/se osv noe han egentlig ikke vil, derfor sier eg alltid samme for meg, vet ikke eller du skal bestemme. Tror det er grunnen ja.. Å sette mine egne behov først er noe eg aldr har gjort på grunn av spesielle famile forhold. Vet at eg ikke kommer til å klare det, delvis eg vet et eg kan si nei nå går vi helller hjem til deg en hos meg eller jo i dag blir det grønn pasta, men den dårlige samvittigheten ville bare gnaget meg så mye at eg ikke hadde nytt det et sekund, tilogmed en fotballkamp ville vært bedre (det liker han) Skal eg slå opp slik at eg blir bedre, tror dere at det kommer seg med årene (er 18) eller må eg bare holde ut og lære meg å være i et forhold. han er veldig snill og får oss avogtil til å gjøre ting han vet eg liker uten at eg sier det, feks en film eller å spise salat, men alikevel etterpå får eg alltid så dårligsamvittighet at eg blir lei meg. føler meg ansvarlig for andres lykke liksom. er det best for oss begge om eg gjør det slutt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72695-deprimert-av-forhold/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharia Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Jeg tror absolutt ikke at det hjelper å gjøre dte slutt!! Og gjøre det slutt skal bare gjøres om: -Man ikke har følelser for vedkommende -Man sårer den andre parten dypt ved sin oppførsel og man ikke kan endre den. -Den andre parten sårer deg dypt ved sin oppførsel og ikke endrer den. Tror du kunne ha hatt godt utbytte av Kognitiv Terapi, få pratet igjennom å analysert hvorfor du handler å tenker som du gjør, og prøve å bryte de fastlagte tenkemønstrene. Du må også forklare dette for kjæresten din, vis ham gjerne innlegget ditt, oftere lettere å få forklart ting skriftlig. En liten historie: Det var et gammelt ektepar, de hadde vært gift i 60 år, og til frokost hver morgen så hadde de ferske runstykker, mannen likte egentlig best toppen på rundstykket, men siden han trodde at kona også gjorde det, så tok han bunnen. Kona lokte egentlig best bunnen av rundstykket, men siden hun trodde at mannen likte bunnen best, så tok hun alltid toppen. Dette fikk de ikke oppklart før hun lå på sitt dødsleie, og de gjenopplevde livet de hadde hatt sammen, og små ting i hverdagen de hadde gjort for hverandre. Tenk, hun hadde hele livet sitt unnlatt å spise sin yndlingsdel av rundstykket, av hensyn til ham, så viste det seg i ettertid at det var omvendt, og at han hadde gjort det samme... En kjæreste som virkelig er glad i deg, vil at DU skal ha det bra, akkuratt som at du vil at HAN skal ha det bra. Et forhold handler om å gi og ta. Ikke bare gi, eller bare ta. Det tankemønsteret du er inne i nå, kan utvikle seg til å bli livstruende for deg!! For det er noen syke mennesker der ute som kan utnytte det. Hva om du blir kjæreste med en gutt, du elsker ham over alt på jord, og gjør alt for at han skal ha det bra. Etter et par år så begynner han sakte, umerkelig nesten, å endre seg, han slutter å ta hensyn til deg, og om du skulle gjøre noe han ikke liker (hente feil brus fra kjøleskapet) så kanskje han klapper til deg, dytter dge i gulvet, og du, du kommer til å skylde på deg selv, for du gjorde jo feil!!! Det kan utvikle seg videre, og du kan ende opp med å være halveis ihjelslått på et sykehus... Jeg sier ikke at dette kommer til å skje, men du skal vite en ting, alle menn som slår begynner som helt vanlige sympatiske personer, som varter deg opp, og vil du skal ha det bra, men de kan utvikle seg, til noe du ikke ville kjent igjen!! Disse psykopatene er eksperter på å ubevisst bli sammen med jenter som har lite egen vilje, og som følger deres minste vink. Jenter som det er lett å utnytte og å tvinne rundt lillefingeren. Anbefaler på det sterkeste å få hjelp til å bryte ut av denne negative tankespiralen du er i, for din egen framtids skyld. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72695-deprimert-av-forhold/#findComment-357311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lina1365380363 Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Kjære-Spurven. Om du skal gjøre slutt med ham, er det bare du som kan avgjøre. Han høres snill ut, så han er ikke problemet. Vanskelighetene sitter hos deg, og jeg skjønner du har det vondt. Du er selvsagt ikke ansvarlig for andres lykke, men jeg forstår at du føler det sånn. Du trenger tid, tror jeg, til å bli mer selvstendig, og øve deg på å gi litt klarere utrykk for hva DU vil. Du har like stor verdi som alle andre, og det er viktig at du også forstår at du kan ha EGEN vilje, og det er ikke negativt. Det er derimot positivt, for omgivelsene vil forstå bedre hva du ønsker, vil, mener o.s.v. Det blir slitsomt å alltid forsake seg selv, og la andre bestemme, ta avgjørelser, Det blir en konflikt inni deg. Prøv å være mer åpen ovenfor ham, og si hva DU liker, vilo.s.v. Du skal se han blir overrasket.............. Husk. du er bare 18 år, og du vil uansett få mer erfaring med tiden, og du vil bli mer selvstendig. Ønsker deg det aller beste. Klem fra en som også har VÆRT usikker på seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72695-deprimert-av-forhold/#findComment-357316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Simfa Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Det er vel ikke sikkert at du er klar for noe fast forhold, vent noen år, vær alene, realiser deg. Når du virkelig er klar for å være i et forhold vil du føle det og ønske det. Du skal ikke gi alt av deg selv! Ettersom du blir eldre vil du kreve litt mer av motparten også:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72695-deprimert-av-forhold/#findComment-357350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spurven Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Det er vel ikke sikkert at du er klar for noe fast forhold, vent noen år, vær alene, realiser deg. Når du virkelig er klar for å være i et forhold vil du føle det og ønske det. Du skal ikke gi alt av deg selv! Ettersom du blir eldre vil du kreve litt mer av motparten også:-) Eg føler noen ganger at eg vil ha tid for meg selv ja, planlegger iallefall et år i utlandet alene. er voksen på mangen måter på grunn av min bakgrunn, familiesitvasjonen gjor at eg altfor tidelig måtte begynne å ta ansvar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72695-deprimert-av-forhold/#findComment-357578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spurven Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Jeg tror absolutt ikke at det hjelper å gjøre dte slutt!! Og gjøre det slutt skal bare gjøres om: -Man ikke har følelser for vedkommende -Man sårer den andre parten dypt ved sin oppførsel og man ikke kan endre den. -Den andre parten sårer deg dypt ved sin oppførsel og ikke endrer den. Tror du kunne ha hatt godt utbytte av Kognitiv Terapi, få pratet igjennom å analysert hvorfor du handler å tenker som du gjør, og prøve å bryte de fastlagte tenkemønstrene. Du må også forklare dette for kjæresten din, vis ham gjerne innlegget ditt, oftere lettere å få forklart ting skriftlig. En liten historie: Det var et gammelt ektepar, de hadde vært gift i 60 år, og til frokost hver morgen så hadde de ferske runstykker, mannen likte egentlig best toppen på rundstykket, men siden han trodde at kona også gjorde det, så tok han bunnen. Kona lokte egentlig best bunnen av rundstykket, men siden hun trodde at mannen likte bunnen best, så tok hun alltid toppen. Dette fikk de ikke oppklart før hun lå på sitt dødsleie, og de gjenopplevde livet de hadde hatt sammen, og små ting i hverdagen de hadde gjort for hverandre. Tenk, hun hadde hele livet sitt unnlatt å spise sin yndlingsdel av rundstykket, av hensyn til ham, så viste det seg i ettertid at det var omvendt, og at han hadde gjort det samme... En kjæreste som virkelig er glad i deg, vil at DU skal ha det bra, akkuratt som at du vil at HAN skal ha det bra. Et forhold handler om å gi og ta. Ikke bare gi, eller bare ta. Det tankemønsteret du er inne i nå, kan utvikle seg til å bli livstruende for deg!! For det er noen syke mennesker der ute som kan utnytte det. Hva om du blir kjæreste med en gutt, du elsker ham over alt på jord, og gjør alt for at han skal ha det bra. Etter et par år så begynner han sakte, umerkelig nesten, å endre seg, han slutter å ta hensyn til deg, og om du skulle gjøre noe han ikke liker (hente feil brus fra kjøleskapet) så kanskje han klapper til deg, dytter dge i gulvet, og du, du kommer til å skylde på deg selv, for du gjorde jo feil!!! Det kan utvikle seg videre, og du kan ende opp med å være halveis ihjelslått på et sykehus... Jeg sier ikke at dette kommer til å skje, men du skal vite en ting, alle menn som slår begynner som helt vanlige sympatiske personer, som varter deg opp, og vil du skal ha det bra, men de kan utvikle seg, til noe du ikke ville kjent igjen!! Disse psykopatene er eksperter på å ubevisst bli sammen med jenter som har lite egen vilje, og som følger deres minste vink. Jenter som det er lett å utnytte og å tvinne rundt lillefingeren. Anbefaler på det sterkeste å få hjelp til å bryte ut av denne negative tankespiralen du er i, for din egen framtids skyld. hehe, jepp kunne vært meg det derre med rundstykkene. kansje eg sier hva eg liker før eg fort dekkker over med men vi kan jo.... noe som han liker. uff. tror aldri eg ville tilatt at en mann slo meg, men det sier vel alle før de kommer i den sitvasjonen selv. takk:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72695-deprimert-av-forhold/#findComment-357580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.