Gå til innhold

Hvorfor går ikke kilone av mer?


Gjest fortvila

Anbefalte innlegg

Gjest fortvila

Jeg har slanket meg i litt over 1 år. Jeg tror jeg har gått ned litt over 15 kg. I begynnelsen gikk kiloene rakst av, jeg merktet klærne ble løsere. Men etter et halvt år begynte det å gå MYE tregere. Måltidene mine bestyr som regel av: frokostblanding+ 1 skive om morgenen.

2 skiver til lunsj.

Middag: kyllingfilet eller oksekjøtt med veldig lite fett+ pasta eller ris og grønnsaker.

Kvelds: 4 knekkebrød som spises før halv 8 og ingenting annet enn frukt etter dette. Vet ikke om det er mye, er det det?

Når jeg står opp 6 blir det såpass lang dag at jeg føler jeg er nødt til å spise dette. Jeg gikk fint ned i begynnelsen med disse måltidene, men nå har det sagt stopp på en måte, klærne blir ikke løsere, jeg blir ikke tynnere føler jeg. I så fall går det UTROLIG sent! Hva er det som har skjedd? Er forbrenningen min gått ned? Jeg trodde ikke den skulle gjøre det siden jeg spiser såpass mye.

Noen andre som har merket det på samme måte under en slankeprosess? Jeg er ganske urolig for at jeg ikke skal gå ned mer, for jeg bør gå ned 8 kg til! Kan noen hjelpe meg litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fortvila

I tilegg så trener jeg 20 min på sykkel hver dag. Jogger av og til + jeg går på helsestudio 4 ganger i uka. Men vekta vil ikke ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrenningen kan endre seg når man slanker seg. Dessuten går det vel fortest med de mest overflødige kiloene, og tregere og tregere etter hvert som man nermer seg matchvekt.

Nå er ikke jeg noen kostholdsekspert, men da jeg slanket meg spiste jeg mye mindre enn du gjør. Men, det høres jo ut som om du spiser riktig mat i alle fall. Det viktiste er vel å holde seg unna søtt og fett og trene helst hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tilegg så trener jeg 20 min på sykkel hver dag. Jogger av og til + jeg går på helsestudio 4 ganger i uka. Men vekta vil ikke ned..

!hei! hvis vekta di ikke går ned, og du trener såpass mye på helsestudio og sykkel er det jo fordi kroppen din bygger muskler!

Og muskler veier mye!

Så man blir fast i kroppen og slankere, men kanskje ikke "lettere" i kg.

mEN hvem skal veie deg??

Fortsett og trene!

jente16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motisaz

jeg kan jo ikke akkurat anbefalle deg noe siden du har en spiseforstyrrelse..regner med at du har det siden du skriver det her inne, ellers ville du vel godt på et slanke sted. Men jeg hadde samme problemet som deg da jeg panikk slanka meg, nå når jeg ikke gjør det, er jeg mye mye tynnere. Uten å gjøre noe for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJære Fortvila

Jeg vet ikke noe om din utgangsvekt eller hvor høy du er. Da er det vanskelig å si noe sikkert. For det første vet en at dersom en reduserer kaloriinntaket og øker forbruket slik du har gjort går en ned og de første kiloene kan gå raskt (selv om det ikke er å anbefale). Det du gjør når det gjelder trening kan tyde på at du nå øker fettfri kroppsmasse og derfor ikke reduserer i vekt. På sikt er det imidlertid veldig gunstig dersom du har behov for å redusere vekt. Det betyr nemlig at du øker enegiomsettingen. Lykke til, men jeg vet fremdeles ikke om du tilhører de som har behov for å redusere vekt!!!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...