Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er glad i deg mamma, men du har sviktet meg for mange ganger til at jeg kan fortelle deg det.

Føler at jeg har mistet deg, er lei for at jeg lot det skje.

Jeg kan ikke slippe deg inn til meg igjen, ifall du svikter nok en gang.

Jeg er lei for det.

Er glad i deg mamma.

Måtte bare si det, men ikke så du hørte det.

veit du har hatt det tøft du også, men jeg er datteren din. Jeg er den du skulle passe på. Lei for at du har sviktet, og at jeg har latt det skje.

Er glad i deg, så uendelig glad i deg, mamma

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73101-kj%C3%A6re-mamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nydelig skrevet, alya.

Jeg skulle ønske du kunne vise det til moren din. Kanskje kunne det være begynnelsen til en ny forståelse mellom dere.

Jeg er mamma selv. Føler jeg har sviktet min datter. Hun ble seksuelt misbrukt som liten, og vi (mannen min og jeg ) oppdaget det ikke, sånn at vi kunne stoppe det og få gitt henne hjelp. For datteren vår ble det fatalt. Etter mange år som psykiatrisk pasient, soner hun nå en fengselsstraff.

Men hun og jeg har snakket om alt som skjedde. Vi har sluttet å bebreide hverandre (hun bebreider seg nemlig for at hun holdt overgrepene hemmelig for oss!).

Vi forteller hverandre ofte at vi er glade i hverandre, og at vi vil hverandre vel. For det vil vi, om vi ikke alltid klarer å gjøre det rette og det beste i alle situasjoner.

Nå jobber vi iallfall i lag for at framtida hennes skal bli god og meningsfylt når hun er ferdig med å fengselsoppholdet.

Jeg tror døtre trenger mødre. Jeg setter stor pris på sjøl å ha ei mamma.

Og mødre trenger døtre.

Jeg er uendelig glad i datra mi. Jeg er veldig glad for at jeg fremdeles har henne. Jeg er stolt over hvordan hun nå klarer å ta tak i problemene sine og over hvilke meninger og holdninger hun har.

Så kjære alya! Vis moren din det du har skrevet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73101-kj%C3%A6re-mamma/#findComment-360487
Del på andre sider

Gjest har kuttet ut

Nydelig skrevet, alya.

Jeg skulle ønske du kunne vise det til moren din. Kanskje kunne det være begynnelsen til en ny forståelse mellom dere.

Jeg er mamma selv. Føler jeg har sviktet min datter. Hun ble seksuelt misbrukt som liten, og vi (mannen min og jeg ) oppdaget det ikke, sånn at vi kunne stoppe det og få gitt henne hjelp. For datteren vår ble det fatalt. Etter mange år som psykiatrisk pasient, soner hun nå en fengselsstraff.

Men hun og jeg har snakket om alt som skjedde. Vi har sluttet å bebreide hverandre (hun bebreider seg nemlig for at hun holdt overgrepene hemmelig for oss!).

Vi forteller hverandre ofte at vi er glade i hverandre, og at vi vil hverandre vel. For det vil vi, om vi ikke alltid klarer å gjøre det rette og det beste i alle situasjoner.

Nå jobber vi iallfall i lag for at framtida hennes skal bli god og meningsfylt når hun er ferdig med å fengselsoppholdet.

Og mødre trenger døtre.

Jeg er uendelig glad i datra mi. Jeg er veldig glad for at jeg fremdeles har henne. Jeg er stolt over hvordan hun nå klarer å ta tak i problemene sine og over hvilke meninger og holdninger hun har.

Jeg tror ikke du skal vise noe til en mor som svikter....

Noen mødre forstår ikke...goliane. Det er ikke alle mødre som er som deg. Du er gull verd.

Se forresten mitt innlegg i samme "gate"....

Ta vare på deg selv, alaya...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73101-kj%C3%A6re-mamma/#findComment-361821
Del på andre sider

Nydelig skrevet, alya.

Og mødre trenger døtre.

Heldiggrisen datteren din (på tross av alt det vonde hun har opplevet) som har en mamma som deg goliane!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73101-kj%C3%A6re-mamma/#findComment-363067
Del på andre sider

Heldiggrisen datteren din (på tross av alt det vonde hun har opplevet) som har en mamma som deg goliane!

Takk Theos!

Akkurat nå sliter datteren min litt igjen. Hun kommer ikke så godt overens med kontaktbetjenten i fengslet der hun soner. Hun gråt i telefonen sist jeg snakket med henne. Da får jo jeg lyst til å hive meg på et fly og reise for å befri henne!

På den andre siden må datteren min lære seg å takle sånne ting og å ordne opp sjøl.

En stadig balansegang dette - hva er mitt bord og hva er ikke!

Er du mamma sjøl, vet du vel hvordan en vil prøve å hjelpe og beskytte avkommet!

Er nok ikke unik når det gjelder å stille opp!

Men jeg har holdt på å miste min datter mange ganger pga. overdoser. Jeg vet jeg er utrolig heldig som fremdeles har en datter!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73101-kj%C3%A6re-mamma/#findComment-363415
Del på andre sider

Takk Theos!

Akkurat nå sliter datteren min litt igjen. Hun kommer ikke så godt overens med kontaktbetjenten i fengslet der hun soner. Hun gråt i telefonen sist jeg snakket med henne. Da får jo jeg lyst til å hive meg på et fly og reise for å befri henne!

På den andre siden må datteren min lære seg å takle sånne ting og å ordne opp sjøl.

En stadig balansegang dette - hva er mitt bord og hva er ikke!

Er du mamma sjøl, vet du vel hvordan en vil prøve å hjelpe og beskytte avkommet!

Er nok ikke unik når det gjelder å stille opp!

Men jeg har holdt på å miste min datter mange ganger pga. overdoser. Jeg vet jeg er utrolig heldig som fremdeles har en datter!

Min mamma har også nesten mistet meg pga overdoser og selvskading, men hun er for opptatt med sin egen verden til virkelig å forstå hva hun har bidratt til nesten å miste.

Jeg er mor selv. Derfor deler jeg så inderlig ditt fortvilete ønske om å hjelpe din datter. Jeg tror du er en fantastisk mor!

Jeg har aldri opplevd å ha en trygg stabil mor (ikke far for den sagt skyld), men jeg skal være alt det mamma ikke var for meg, for min lille sønn. Hvis ting skjærer seg for ham i livet skal det ikke ha vært pga en selvsentrert selvopptatt mor. Og skulle det skjære seg for ham alikevel - ja så skal jeg stille opp for ham 100% - akkurat som du gjør for din datter goliane.

Gi deg selv en klapp på skulderen. Du gjør en KJEMPEINNSATS!

*Beundringsklemm fra*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73101-kj%C3%A6re-mamma/#findComment-364168
Del på andre sider

Annonse

Min mamma har også nesten mistet meg pga overdoser og selvskading, men hun er for opptatt med sin egen verden til virkelig å forstå hva hun har bidratt til nesten å miste.

Jeg er mor selv. Derfor deler jeg så inderlig ditt fortvilete ønske om å hjelpe din datter. Jeg tror du er en fantastisk mor!

Jeg har aldri opplevd å ha en trygg stabil mor (ikke far for den sagt skyld), men jeg skal være alt det mamma ikke var for meg, for min lille sønn. Hvis ting skjærer seg for ham i livet skal det ikke ha vært pga en selvsentrert selvopptatt mor. Og skulle det skjære seg for ham alikevel - ja så skal jeg stille opp for ham 100% - akkurat som du gjør for din datter goliane.

Gi deg selv en klapp på skulderen. Du gjør en KJEMPEINNSATS!

*Beundringsklemm fra*

Hei Theos.

Det føles godt med ros fra en ukjent!

Føler meg ikke som noen fantastisk mor! Har en sønn, også, og både han og datra mi bidrar til at jeg holder bakkekontakten. De har det nemlig som hobby å erte meg.

Datra mi kaller meg dragemor!

Av og til er jeg en ildsprutende drage som beskytter mine barn (på 26 og 29 år!), andre ganger er det dem ilden og flammene er myntet på.

Det er beundringsverdig at du er så reflektert når det gjelder morsrollen. Høres ikke ut som din mor har vært noen god rollemodell for deg.

Gutten din er heldig som har deg som mamma.

Snakket med datteren min i dag. Hun var i godt humør, men forkjølet.Hun kommer hjem på permisjon i slutten av oktober. Gler meg!

Går det forresten bra med deg?Får du hjelp mot depresjoner og negative tanker?

Har du noen som støtter deg?

Takk for beundringsklem. Sender en i retur!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73101-kj%C3%A6re-mamma/#findComment-365002
Del på andre sider

Hei Theos.

Det føles godt med ros fra en ukjent!

Føler meg ikke som noen fantastisk mor! Har en sønn, også, og både han og datra mi bidrar til at jeg holder bakkekontakten. De har det nemlig som hobby å erte meg.

Datra mi kaller meg dragemor!

Av og til er jeg en ildsprutende drage som beskytter mine barn (på 26 og 29 år!), andre ganger er det dem ilden og flammene er myntet på.

Det er beundringsverdig at du er så reflektert når det gjelder morsrollen. Høres ikke ut som din mor har vært noen god rollemodell for deg.

Gutten din er heldig som har deg som mamma.

Snakket med datteren min i dag. Hun var i godt humør, men forkjølet.Hun kommer hjem på permisjon i slutten av oktober. Gler meg!

Går det forresten bra med deg?Får du hjelp mot depresjoner og negative tanker?

Har du noen som støtter deg?

Takk for beundringsklem. Sender en i retur!

En dragemor låt veldig positivt i mine ører. Det er en mor som vil gå igjennom ild og vann, mens hun spruter ild, om hun må.

Jeg vil også være en dragemor. Må bare trene litt først :).

Ja, jeg får hjelp, men.... Det er liksom så mange menner. Til syvende og sist må jeg hele tiden velge å leve inni meg selv og all den psykiske smerten det medfører. Sånn er det bare.

Men: for meg betyr dette forumet utrolig mye. Bare å kunne "komme" inn her og lese, og ikke minst føle et fellesskap med andre, har vært og er fremdeles en utrolig viktig støtte for meg. Særlig når ting er tunge. Da tar det liksom brodden når jeg er her inne.

Rart, men sånn er det. Og å kommunisere med hverandre (feks golianer - veldig reflektert person), opplever det nesten like viktig som alle behandlingstimene jeg går i.

Ta vare på barna dine -ta vare på deg selv goliane.

*klemmer*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73101-kj%C3%A6re-mamma/#findComment-365685
Del på andre sider

En dragemor låt veldig positivt i mine ører. Det er en mor som vil gå igjennom ild og vann, mens hun spruter ild, om hun må.

Ja, jeg får hjelp, men.... Det er liksom så mange menner. Til syvende og sist må jeg hele tiden velge å leve inni meg selv og all den psykiske smerten det medfører. Sånn er det bare.

Men: for meg betyr dette forumet utrolig mye. Bare å kunne "komme" inn her og lese, og ikke minst føle et fellesskap med andre, har vært og er fremdeles en utrolig viktig støtte for meg. Særlig når ting er tunge. Da tar det liksom brodden når jeg er her inne.

Rart, men sånn er det. Og å kommunisere med hverandre (feks golianer - veldig reflektert person), opplever det nesten like viktig som alle behandlingstimene jeg går i.

*klemmer*

Har mail- adresse, hvis du vil!

Kan kanskje lære deg noen dragetriks?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73101-kj%C3%A6re-mamma/#findComment-366168
Del på andre sider

*klemmer*

Svarte deg i sted!

Er ikke bare dragemor, er også fjompenisse!

Gav deg feil E- postadresse!

Tenk at jeg ikke klarer å huske min egen E- postadresse! Grem, grem!

Men her er den riktige:

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73101-kj%C3%A6re-mamma/#findComment-366298
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...