Gå til innhold

Fontex (redd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på Fontex 20 mg. Jeg har lest at om man får et utslett, så må man avbryte behandlingen umiddelbart. Jeg kjenner nå en veldig kløe, og har gjort det i et døgn (etter at jeg leste om utslettet,selvfølgelig heh..), men ser ikke noe utslett.

Er det ufarlig?

Er det dødelig om man utvikler utslettet?

Isåfall kan man reddes om man får legehjelp fort?

Hvor på kroppen vil utslettet vise seg?

Skrevet

Det står i felleskatalogen at en vanlig bivirkning er hudutslett. Du dør ikke av det med mindre det er snakk om kraftig allergi mot innholdsstoffene og/eller ubehandlet astma... og det har du nok ikke. For hadde du hatt det, ville du fått hevelser i svelg, problemer med å puste og sist men ikke minst et SYNLIG utslett.

Ved dødelig forgiftning, er bivirkningene kvalme og brekninger.

Andre måter du kan dø av disse på er om du har leversvikt eller alvorlig nedsatt nyrefunksjon. Men da blir du syk på forhånd. Meeget syk, det kan jeg love deg. Så det merker du.

Ikke vær redd, du.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ta det helt med ro. Kløe er ikke farlig, og du har jo ikke utslett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...