Gjest Imodus Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Jeg skrev innlegget 'Fylkeslegen igjen....'. Hva er det som feiler meg siden jeg er så utrolig nervøs ved å ha godtatt at Fylkeslegen sender et brev til ex-psykiaterrren min? Jeg er normalt kjempetøff. Tør å si ifra der andre tier. En hard negl egentlig. Men nå har jeg bare lyst til å ringe å si at 'glem det'. Men det blir for galt det også. Så det kommer jeg ikke til å gjøre. Da er jeg HELT låst. Virre fram og tilbake er j o helt håpløst. Men jeg har dårlig samvittighet. For hva? For at jeg skaper problemer for en terapeut som ikke følger reglene. Min mening er jo at slikt bør avdekkes. Har du noen 'diagnostisering' av denne redselen. Eller er det rett og slett at jeg er lei meg fordi vi ikke 'er venner' lenger. Det var jo ikke et håpløst terapiforhold før på slutten. Da jeg begynte å si meninga mi. Om negative ting - og ikke BARE de positive - i behandlinga. Det MÅ da være lov å komme med kritikk. Har du noe trøst å komme med? Er det vanlig å ha det slik? Jeg pleier IKKE å ha autoritetsangst. (Eneste er at det kiler litt i magen hver gang jeg ser en politibil, hehe!). Takk for svar, men må vel bare belage meg på et par 'helvetesuker' regner jeg med. Kanskje det jeg 'skal lære' er at jeg må slutte å provosere folk. Mulig det. Men NOEN må jo si ifra da. Unnskyld maset, men lurer på hva jeg har stelt istand nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73217-nhd-kan-du-forklare-min-redsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rota Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Har du ikke egentlig svart på det selv i innlegget under her. Du skriver du er redd for at denne psykiateren kan finne på usannheter for å redde sitt eget skinn. Da er du vel redd for at dette kan gå utover deg til slutt, at du skal sitte igjen med skjegget i postkassa, og at du har ødelagt for deg selv bare. Men ikke bekymre deg for det, bare vær saklig dersom du blir bedt om kommentarer på psykiaterens kommentarer. Helt saklig. Jeg har vært gjennom noe lignende med hjelp av sosialombudet. Legen prøvde seg med å sverte meg ytterligere for å redde seg selv, men det endte opp med at han svertet seg selv. De blir avslørt til slutt. Bare vær rolig og ikke bli opphisset dersom han prøver seg på noe tull, da vil hans utsagn falle tilbake på ham selv til slutt. Lykke til, det går nok bra skal du se. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73217-nhd-kan-du-forklare-min-redsel/#findComment-361502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Imodus Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Har du ikke egentlig svart på det selv i innlegget under her. Du skriver du er redd for at denne psykiateren kan finne på usannheter for å redde sitt eget skinn. Da er du vel redd for at dette kan gå utover deg til slutt, at du skal sitte igjen med skjegget i postkassa, og at du har ødelagt for deg selv bare. Men ikke bekymre deg for det, bare vær saklig dersom du blir bedt om kommentarer på psykiaterens kommentarer. Helt saklig. Jeg har vært gjennom noe lignende med hjelp av sosialombudet. Legen prøvde seg med å sverte meg ytterligere for å redde seg selv, men det endte opp med at han svertet seg selv. De blir avslørt til slutt. Bare vær rolig og ikke bli opphisset dersom han prøver seg på noe tull, da vil hans utsagn falle tilbake på ham selv til slutt. Lykke til, det går nok bra skal du se. Takk for omtanken! DU har jo opplevd slike ting. Skulle ikke skjedd da. Når jeg nevner at jeg er redd for at slikt kan skje, så blir det føyset vekk (i dette tilfellet av Fylkeslegen) med at det er hysteriske reaksjoner og paranoid å tenke slik. Men din historie (og har faktisk lest om andre også) viser jo at det SKJER. Det BURDE jo være paranoid å tenke slik, men kanskje det er best å forberede seg på det. At det KAN skje. Takk at du gadd å svare iallefall! Nå har jeg akkurat tømt meg litt for en venninne på telefonen, det tok den verste brodden. For nå... Kommer nok til å rapportere hvordan det går. Må jo være en interessant problemstilling for flere her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73217-nhd-kan-du-forklare-min-redsel/#findComment-361528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.