vannmann-jente Skrevet 19. september 2002 Skrevet 19. september 2002 Finnes det absolutt ingen mulighet for å få kommet seg til psykolog e.l uten at det må gå gjennom fastlegen? Jeg klarer rett og slett ikke å fortelle legen om problemene mine,selv ikke gjennom brev,stoler ikke nok på han...blir bare mer og mer rådløs nå, for jeg veit at jeg trenger hjelp. 0 Siter
Sør Skrevet 19. september 2002 Skrevet 19. september 2002 Hei, Du kan (i særlige tilfeller) få en henvisning til psyk via legevakten. Med vennlig hilsen 0 Siter
Apostrof Skrevet 19. september 2002 Skrevet 19. september 2002 Du kan jo skifte fastlege, 81059500 ringer du da. Ringer du nå så trer det i kraft 1 okt. 0 Siter
Gjest calestia Skrevet 19. september 2002 Skrevet 19. september 2002 Hvis problemene er alvorlige, trenger du psykolog. altså.. du kommer ikke til å ha samtaler med din fastlege vanligvis. Eneste han trenger å vite er hovedtrekka. du trenger ikke gå i detaljer, du kan utelate ting du absolutt ikke vil fortelle om, si heller at det er ting du ikke tør å snakke om.. det viktigste er at han forstår at du trenger hjelp, det går nok greit når du først kommer deg til legen. de bruker å være oppegående på slikt, ikke at de nødvendigvis har mye peil, men de skjønner at det er vanskelig å snakke om det. så de hjelper deg igang. jeg var kjemperedd, men fikk tilslutt ikke store valget, og det var godt å få det gjort. blir det plutselig heeelt krise får du dra på legevakta. men der får du med stor sannsynlighet en pakke beroligende og beskjed om å ta kontakt med fastlegen dagen etterpå...eller du blir innlagt.. har du noen som kan være med deg? Jeg hadde med meg den daværende samboeren min. Det var god støtte. klemz 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 19. september 2002 Skrevet 19. september 2002 Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men dersom du er under 25 (tror jeg det er) så kan du gå til lege på helsestasjon for ungdom. Henvisning til psykolog fikk jeg av rådgiver på skolen, antidepressiva fikk jeg på denne helsestasjonen. Jeg har ingen kontakt med fastlegen min. 0 Siter
Einar71 Skrevet 19. september 2002 Skrevet 19. september 2002 Det å komme seg til psykolog ...det er "bare" å slå opp i gule sider.. Jeg har gjort det..å akurat nå venter jeg på telefon....litt sent nå men psykologen ringer i morgen til meg..times pris 450 kroner dyrt ja! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.