Gå til innhold

NHD-topimax

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vet at topimax er et relativt nytt middel som er lite utprøvet ennå. Jeg fikk denne varianten pga av jeg har sf.og måtte ha et preparat som ikke er vektøkende. Har startet på 15 mg..skal øke til 30 og 45 neste uke..og videre oppover til 200 til jeg merker noen effekt, Psyken tror mine stemningssvinginger kan være bipolare (rapid cycling)..eller dersom dette ikke virker vil hun sende meg til adhd test. pga merkelige svingninger..konsentrasjonsproblemer etc...

Står i tillegg på 10 mg cipramil, noe som jeg ikke vil gi slipp på pga av det virker godt mot angst og depp...psyk. mener det ikke er bra for den bipolare siden. Står oxo på 40 mg zeldox..mot diverse rare ideer..

nei, er egentlig svært forvirret midt oppi det hele. Grunndiagnose var ustabil pf..

nå har det utviklet seg til anoreksi, bipolar II (rapid cycling)..muligens adhd..uten hyperaktivitet (altså add)

Har du noen kommentarer til dette eller medisinforslag?

"confused"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73471-nhd-topimax/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har noen kommentarer på generelt grunnlag.

1. Jeg er ikke redd for å gi Cipramil til bipolare.

2. Så vidt jeg vet, er Topimax kun dokumentert som tilleggsbehandling ("add-on") ved manier.

Har du prøvd Lamictal som heller ikke gir vektøkning?

3. Zeldox 40 mg synes jeg var en svært liten dose. Har du prøvd 80 mg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73471-nhd-topimax/#findComment-365802
Del på andre sider

2. Så vidt jeg vet, er Topimax kun dokumentert som tilleggsbehandling ("add-on") ved manier.

Takk for svar :)

NHD skrev:

Re: Topimax

Svar:

*Jeg prøvde Lamictal for etpar år tilbake, før det ble godkjent under pgf. 18. Den gang ble det for dyrt ..og jeg fikk ikke prøvet det ut lenge nok. Men merket da jeg avsluttet at jeg ble ganske deprimert.

Jeg skal jamen spørre psykiateren min om å få prøve Lamictal igjen dersom Topimax ikke virker *

Svar:

*Nei, det må jeg visst oxo spørre psyken om. Mulig at hun har rotet litt med dosene her. Synes angivelig hun sa at jeg gikk på 80 mg sist, men trodde hun forsnakket seg.*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73471-nhd-topimax/#findComment-369614
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...