Gå til innhold

Hjelp! Dette gjelder min venninne.

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg sitter her og låner pc til en venninne av meg, og ser at det er ikke bare de det gjelder, men også venner og familie som kan skrive inn her.

Vel problem:

Jeg har en venninne som har diagnosen Bi polar, og er ellers oki. Men nå er det sånn at hun har vært deppa over en lengre periode, men nå er hu i full fart igjen,det går i ett hele dagen.

Hun sover nesten ikke, vakser huset, gang på gang og vasker klær til alle døgnets tider.

Hva gjør jeg? Både mannenn hennes og jeg er redd for at hun ikke har det sånn som hun bør ha det.

HUn snakker fort og mye, er litt mobbete/ertete i toneleie, og ekstermt blid.

Vennlig hilsen en venninne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73505-hjelp-dette-gjelder-min-venninne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eddie1365380359

Hei på deg "kua".

Dette er et typisk symptom på at hun er manisk, dvs at hun er oppstemt.

Det dere bør gjøre er å kontakte en lege, gjerne legevakt eller primærlegen hennes så fort som mulig. Hun trenger hjelp så fort som mulig.

Faren hvis hun ikke får hjelp er at hun går rett ned i bånn og får en dyp depresjon som det er verre og komme ut av enn manien.

Andre symptomer er at man mister bakkekontakten helt og bruker penger i vilden sky uten og tenke. En annen ting er at hun har en løsning på all verdens problemer. Alt blir så enkelt helt plutselig.

Lykke til videre

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...