Gå til innhold

Skal det være sånn,NHD?Andre?

Anbefalte innlegg

Egentlig har jeg hatt det mye bedre nå i en måneds tid, og det virker (har virket) som om jeg er frisk. Men selv om jeg nå ikke vil ta livet mitt, og at jeg vil leve fordi livet ikke er så tungt lenger....så føler jeg at det er noe som ikke er som det skal.

Vet ikke hvorfor det er sånn, men jeg har liksom disse tankene og spm. som surrer rundt i hodet mitt hele tiden. Spm og tanker om hva som er meining med livet. Ikke at jeg forventer at jeg får noe svar, men selv om jeg likevel vet det, så slår jeg meg ikke til ro med det (for å si det sånn).

Det er omtrent sånn, at uansett hva jeg enn gjør (om jeg gjør noe morsomt, eller noe som interesserer meg) så synes jeg livet er så kjedelig. Denne dødslengselen forsvinner liksom aldri, og det selv om jeg ikke har direkte selvmordstanker og er suicidal for tiden.

Jeg føler egentlig ikke behov for å snakke om noe heller. Før hadde jeg mye å ta opp med de forskjellige jeg snakker med, men nå er det ikke slik. Dessuten så vet jeg ikke om jeg kanskje bare burde slutte med behandligen....eller hva. Men jeg bør vente litt.

Men er jeg frisk nå? Hva mener/tror du NHD? Er det sånn alle gjør, går rundt og egentlig synest livet er kjedelig.

Jeg er bare så usikker liksom. Føler meg bedre (og jeg er jo egentlig bedre også), men likevel så vet jeg ikke om jeg er frisk. Men hva skal jeg gjøre for å bli kvitt desse tankene? jeg prøver jo å gjøre ting som interesserer meg (og jeg må innrømme at jeg er blitt flink til det), men likevel så ser jeg ikke så veldig stor interesse av dette livet. Men takk og lov er det ikek så ille at jeg nå sitter her med tanker om å gjøre det slutt. Så ille er det ikke (som sagt), men uansett.....det er egentlig ganske vondt å ha det sånn. Blir egentlig litt frustert (men bare på meg selv), for jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å få de tanke bort, men likevel vil jeg at de skal forsvinne.

Håper du NHD. gidder å svare meg.....eller du synes vel dette er det samme som før? Vet ikke jeg, men uansett....er ikke for å plage verken deg eller noen andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73569-skal-det-v%C3%A6re-s%C3%A5nnnhdandre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mia-veronica

Ville bare si at det er ditt ansvar å gi livet ditt mening...... I stedet for å hengi deg til de tankene du beskriver, så begynn å jobb aktivt med å "forbedre" livet ditt. Det hjelper å finne noe man trives veldig godt med, da får sånne tanker mye mindre plass.

Bare et lite råd fra en som har hatt de samme tankene! Lykke til!

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det skal helt klart ikke være sånn at en kjeder seg hele tiden.

Nå har du vært flink og driver på med aktiviteter. Jeg tror at dersom du greier å fortsette med aktiviteter, vil gradvis engasjementet komme tilbake. Men det kan ta litt tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...