Gå til innhold

søndags morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sovet noen få timer. Det er søndags morgen og ute er det sol og blå himmel. Et sånt vær som gjør smerten synlig - smerten over å ikke ville være i livet.

Har angst og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har gått i behandling i mange år, men det viser seg at ingenting hjelper på meg. Jeg har et desperat ønske om å være psyk, jeg vrir og bukter meg for å slippe å være frisk, og hvem kan hjelpe meg da? Når jeg ikke kan hjelpe meg selv?

Jeg lengter.. lengter etter å gi varme og aksept til andre og å få tilbake det samme.. lengter etter å respektere og bli respektert - etter å bli fri!

Men noe i meg vil noe annet, noe større i meg vil noe annet, dessverre. Vet ikke hvordan jeg skal komme dit at jeg tør å være voksen og ansvarlig - det ER vanskelig å bevege seg ut av psykdomsverdenen hvor man har fått oppmerksomhet for sine egne problemer - og inn i en voksenverden hvor man har selv ansvar..

Søndagsmorgen..angst..

lengter etter meg selv..kan ikke være meg selv når jeg må være psyk.. lengter.. har så mange ulevde følelser.. så mye inni meg som er ulevd..

Hvem kan hjelpe meg når jeg ikke vil hjelpe meg selv?

Jeg må bestemme meg snart.. hva hvis jeg ikke greier det?

Gjest Engelen på det 7. trinn
Skrevet

Du må finne andre "kall" i livet en å være syk, Tin g du liker å gjøre (man er som regel flinkere til ting man liker en ting man ikke liker)

Det kan være en hobby, å male, lage ting, skrive, eller i jobb sammenhang, kanskje har du ikke gått i jobb på lenge?

Du kan begynne å trene, skaffe deg hund eller barn som du kan ta vare på og gi kjærlighet. Du vil jo etterhvert få oppmerksomhet fordi du er flink til det du gjør.

Lykke til med å finne din nye ting å få oppmerksomhet fra iallefall!

NB!!!!!!

Dette var IKKE på noen måte å si at får du barn eller anskaffer du deg dyr så blir du frisk, psyke folk bør vente med slikt til de er blitt bedre. Det kan kanskje være en hjelp oppover på selvfølese stigen, men først må du komme deg opp på selvføleses stigen og det er det bare du som kan vennen.

Skrevet

Du må finne andre "kall" i livet en å være syk, Tin g du liker å gjøre (man er som regel flinkere til ting man liker en ting man ikke liker)

Det kan være en hobby, å male, lage ting, skrive, eller i jobb sammenhang, kanskje har du ikke gått i jobb på lenge?

Du kan begynne å trene, skaffe deg hund eller barn som du kan ta vare på og gi kjærlighet. Du vil jo etterhvert få oppmerksomhet fordi du er flink til det du gjør.

Lykke til med å finne din nye ting å få oppmerksomhet fra iallefall!

NB!!!!!!

Dette var IKKE på noen måte å si at får du barn eller anskaffer du deg dyr så blir du frisk, psyke folk bør vente med slikt til de er blitt bedre. Det kan kanskje være en hjelp oppover på selvfølese stigen, men først må du komme deg opp på selvføleses stigen og det er det bare du som kan vennen.

takk for svar! :)))))

I dag var jeg på opera! Tenk det! og etterhvert greidde jeg å få tankene over (litt) til handlingen i operaen i stedet for alle andre destruktive tanker. Da skjønte jeg at jeg må gjøre mer av sånne ting! Trene, gå på teater, tegne kanskje. Også få en jobb innen det jeg er utdannet til. Det har jeg ikke nå og det er veldig uinspirerende.

Barn vil jeg vente med til det er "riktig".

Er glad for svaret ditt, for jeg tror du har rett! :)))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...