Gå til innhold

Blir mobbet på røde kors- Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest victoria80

Huff, det er ikke greit når både behandlerne mine avslutter behandlingen min og at alle vennene svikter meg + at de andre som går på røde kors overser meg. Er det noe rart i at jeg blir lei meg da og holder nesten på å grine på røde kors hver gang jeg er der?

Vennene mine som jeg kjenner godt,ringer ikke til meg eller sender ikke tekstmeldinger til meg. Det er bestandig jeg som må ta kontakt med dem.Siden jeg hørte da jeg ringte til to av vennene mine at dem baksnakket meg til en annen venninne av dem som var hos dem, har jeg vegret meg for å ta kontakt med dem. Jeg blir liksom litt usikker om jeg skal tørre å ta kontakt eller ikke. Behandlerne sa at jeg ikke hadde psykiske problemer og at jeg ikke trengte behandling for dem. Dessuten fikk de inn mange andre som stod på venteliste, så hvis jeg skulle snakke med noen behandlere der igjen måtte jeg søke meg inn på nytt.Jeg ble da frustrert og lei meg fordi jeg vet at ventelistene for å komme inn på sånn behandling igjen er kjempe lange.

Om tirsdagen var vi ungdommene i røde kors og de ungene som var mindre på bowlinghallen og bowlet.Vi var 12 stykker som bowlet, og lederen sa at vi ungdommene skulle bowle sammen på en bane, mens de små ungene skulle bowle på en annen bane. Vi gikk og hentet skoene som vi skulle ha på oss, så skrev lederen på navnene våres. Jeg ventet bare at han skulle skrive navnet mitt på bowlingsbanen som ungdommen skulle være på, men det gjorde han ikke Alle de ungdommene bowlet sammen + en liten gutt som var 11år. Mora til nestlederen i ungdommens røde kors, som har ansvaret for de små barna, passet ikke på dem i det hele tatt. Hun var mer opptatt med å bowle sammen med de andre ungdommene. Dessuten så overså alle de andre ungdommene som jeg går på røde kors sammen med meg og de frøs meg ut av gjengen også. Prøvde jeg å gå bort til banen som de andre ungdommene var på, sa lederen til meg at jeg måtte passe på mitt eget lag.Snakk om å bli skyvet bort fra dem andre.Huff, jeg blir så frustrert og sint og såret og lei meg.Er det noe rart i at jeg føler at Ingen i hele den verdenen her liker meg for den personen jeg er?

Prøvde å si noe til nestlederen, men han bare snudde ryggen til meg og begynte å snakke med lederen der.Den eneste som snakket med meg der utenom de andre ungdommene i ungdommens røde kors, var de yngre ungene. Dette syntes jeg var skikkelig urettferdig, for det har aldri vært så dårlig mijø der før sommeren, men det har blitt det etter at vi startet opp i høst.

Noe jeg har lyst til er å slutte der, for da slipper jeg å bli såret hver gang når jeg er der. Jeg blir lei meg og deprimert for at ingen andre folk snakker med meg der.Jeg prøver å snakke med dem, men da bare enten overser de meg eller så fryser de meg ut.Noe som jeg tenker mye på etter de gangene jeg har vært der, og gråter over dette + mange andre ting og for at jeg er den personen jeg er.Vil være annerledes.

Det jeg har kommet fram til er at jeg blir utsatt for psykisk mobbing på røde kors i og med at de andre folka som er der + lederne overser meg og fryser meg ut av gjengen der.

Hva synes dere at jeg skal gjøre?Skal jeg melde meg ut av røde kors og være et passivt medlem, altså ikke komme på møtene til ungdommens røde kors?

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Høres ut som du er ganske ung og at du rett og slett lider av dårlig selvbilde. Ikke så uvanlig , særlig i din alder, og slike ting som du nevner får bare selvtilliten til å dale enda raskere. Vet det er tøft, men jeg vil råde deg til å be om en prat med en av lederne i røde kors - slik at han ikke får anledning til å overse deg. Si hva du mener og hvordan du føler og spør rett ut hva som er årsaken til at du blir oversett. Hvordan er det ellers, i familie, skole/arbeid? Du bør fortest mulig komme deg i et miljø hvor du trives og dermed vil selvtilliten øke og andre vil godta deg som den du er, slik vi alle må være i lengden. Hvis det innebærer at du må slutte i Røde kors , så gjør det. Bli ihvertfall ikke værende et sted hvor du ikek trives.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...