Gå til innhold

Spm. til J. Sungot-Borgen


juize

Anbefalte innlegg

Skrev dette for et par dager siden, men fikk ikke noe svar, så jeg prøver igjen.

Hei. Min vekt er veldig svingende etter hva jeg spiser... Noen ganger mye, andre ganger ikke noe! Problemet er at jeg tror jeg har noe vitaminmangel... men det er vel ikke uvanlig at man for når man styrer som meg. Jeg mister mye mer hår en før, neglene vokser kjempesakte og jeg har eksem, og får da en del sår... og de vil ikke gro! Prøvd masse salver og sånt som jeg fikk av legen, men jeg tør ikke fortelle han om hvordan jeg har det med mat. Vet dere hva slags vitaminer jeg mangler? Og om det hjelper ta vitamniner da?

Hilsen Juize

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJære Juize

Nå vet jeg ikke hvilken type spiseforstyrrelse du har eller om du er under, normal eller overvektig. Det at du mister hår, at sår ikek gror tyder jo på at kroppen din er i ubalanse. Sannsynligvis er du både i energi- og næringsunderskudd.Jeg vil anbefale deg å fortelle til din lege hva du sliter med...hvis ikke behandler ha/hun i blinde. Hvis du ikke klarer det NÅ bør du kontakte en ernæringsfysiolog som kan se litt på hva du får i deg av energi og næring. Først i etterkant av det vil en med sikkerhet kunne si hva du eventuelt har behov for av tilskudd. Du bør ta symptomene di beskriver på alvor og "manne" deg opp til å fortelle lege/ernæringsfysiolog om dette for raskere å komme på riktig spor. Lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...