Gjest Store skygge Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Eg ødelegger meg selv psykisk, er min egen værste fiende. Eg er overvektig så det er alltid noe å kritisere på.. Uansett hvor mangen ganger kjæresten min sier at han er glad i meg så sier eg til meg selv at det er han ikke, eg kan ikke tro at noen er glad i meg fordi eg ikke er det selv. Noen ganger vil eg ta mitt eget liv, eg føler meg rett og slett så uvell i egen kropp. Begynner nye slankekurer/trenigsopplegg/sunn livsstil omtrent hvær mandag, noen ganger holder det et par månder, andre ryker det samme uke. Så lenge eg holdr på og det er suksessfult så går det for det meste bra, da liker eg meg selv igjen, er så fokusert på at det skal gå bra at eg ikke har tid til å tenke på hvor mye eg hater meg selv, men så ryker det.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73768-eg-%C3%B8delegger-med-selv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Du får ikke et "slankeprogr." av meg, derimot får du et råd om å søke hjelp. Det er nok heller selvtilliten din du trenger å jobbe med..snarere enn vekten. -ønsker deg alt godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73768-eg-%C3%B8delegger-med-selv/#findComment-366186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hobbypsykologen Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 skjønner at du har det vanskelig for tiden.. det tipset jeg skal komme med nå er veldig enkelt og hjelper meg veldig godt når jeg møter motgang generelt... sliter selv litt med vekten... Men først... jeg tror at når selvbildet er så elendig at en tenker selvmord er det med slanking litt vel ambisiøst..Hvis du har noen som helst tanker om at alt som er galt i livet ditt vil bli i orden bare ved å slanke deg lurer du deg selv grundig... det kommer aldri til å skje..Men du vil bli slankere .. Jeg selv tror at de fleste mennesker som lar kroppen forfalle faktisk egentlig har et ønske om noe annet men at de har resignert.. At de ikke egentlig har valgt å være overvektig..men det bare ble sånn.. Uansett virker det som du har større problemer enn et simpelt overvektsproblem. Det som kan nytte er å gjøre ting du selv føler at får deg til å føle deg bra. Om du er overbevist om at vekttap er endel av det.så synes jeg du skal gjøre det. Ikke si at du skal prøve , men bestem deg og gjenomfør det! Jeg vet at du kan klare det! helt sikkert Det å bestemme se for at nå skal jeg resten av livet spise sunt og trene kan virke som en litt uoverkommelig oppgave..derfor funker det for de fleste bedre og bestemme seg for at fram til jul feks..så skal jeg gjenomføre dette..eller de neste 4 ukene etc..du skjønner poenget Motgang er en naturlig del av livet. Det er nettopp på grunn av motgang at vi vokser som menesker. Det er først når vi møter motgang at karakteren vår blir testet. Når du neste gang møter motgang ( det vil du) spør deg selv hva du kan gjøre for å forvandle det negative til noe positivt . Når en innser at motgang er en bru til , og ikke et hinder mot framgang. Lov deg selv å forandre motgangen til noe positivt. Når du gjør dette vil du etterhvert utvikle den styrken som kreves til å takle alt det livet har å komme med av vanskeligheter. La oss si at du har trent og vært flink med kostholdet ditt lenge..plutselig ender du opp på byen hvor du drikker masse og blir fyllesyk..siden dropper du treningen et par dager og propper i deg usunn mat..Tilslutt ender det med at du aldri kommer deg tilbake i sporet igjen..du tenker at nå er alt bortkastet og jeg kan likegjerne slutte..jeg er en verdiløs taper blablabla.... dette er helt feil tankemønster.. Hvis noe slikt skjer..eller noen annen form for motgang tenk heller at det er menneskelig å feile. Prøv og glem det som skjedde fortest mulig og fortsett der du var..med sunt kosthold og trening... Om du så har en helg eller to hvor du ikke greier å gjøre alt slik du planlagte så vil ikke det ødelegge for deg særlig mye..Tvert i mot.. det at du selv etter å ha proppet i deg alt mulig bestemmer deg for å gå en tur på mandag som ingenting har hendt gjør at du faktisk har bevist for deg selv at en liten motgang ikke får deg til å gi opp..du er ikke en som bare gir opp så enkelt..!!.eller at du enda bedre faktisk lærer noe av den episoden.. Kanskje du lærte at det å sitte alene hjemme i helgene med masse sjokolade fort kan gå galt og at du istedet ber med en venn på kino helgen etter ..da har du lært noe av motgangen. slanking og vekttap er ikke det viktigste.. Det å ta kontroll over livet sitt er det essensielle.. Dette har gitt meg veldig god selvtillitt..jeg pleide selv etter å ha skeiet kraftig ut og se på meg selv som en verdiløs person uten viljestyrke og bare gi opp.. Nå er jeg ikke slik lenger. Jeg vet at selv om jeg feiler har jeg viljestyrke nok til å ikke la dette hindre meg eller ødelegge for meg.. håper det var noen nyttige tips her 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73768-eg-%C3%B8delegger-med-selv/#findComment-366597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.