mariamor Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Hei! Hva gjør man om det kun er en av mine behandlere som har gitt meg diagnosen borderline, når 4 andre behandlere benekter denne diagnosen?? I tillegg, finnes det ett eller annet form for helseregister hvor min diagnose er registret, i såfall hvordan får jeg fjernet denne? Og... poliklinikken jeg ble behandlet ved er samorgansiert (ikke lokalisert) med det psykiatriske sykehuset i fylket, vil min journal/mine pasientopplysninger være tilgjengelig for den jevne ansatt ved dette sykehuset? Og i såfall, burde dette ikke vært begrensede brukerrettigheter knyttet til et sånt register? "Forvirret", men sikker på at noe er kommet på avveie! Må jeg til ny psykiatrisk vurdering for å fjerne en diagnose? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73804-nhd-feildiagnostisering-og-taushetsplikt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 1.Innenfor samme fagfelt er det siste diagnose som er gjeldende. Dvs at om du fikk diagnosen borderline i 1996 og du i 1999 fikk kun diagnosen bipolar lidelse, er det sistnevnte som gjelder. 2. Det finnes ikke noe slik sentralt diagnoseregister. 3. Om journalsystemene nå er knyttet sammen i EPJ (elektronisk pasient journal), har likevel ikke alle adgang til den. En har ulike rettigheter etter hvilken stilling/funksjon en har på avdelingen. I tillegg "logges" alle oppslag i journalen. Dersom du ikke kan redegjøre for behovet for oppslag i en journal, kan dette være oppsigelsesgrunn. 4. Dersom den diagnosen du vil ha fjernet er "siste diagnose", må du kreve en second opinion. Er det en tidligere diagnose, henviser jeg til pkt. 1. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73804-nhd-feildiagnostisering-og-taushetsplikt/#findComment-369403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.