Gjest tjocca Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 En ting som surrrer rundt i godet på meg om dagen...det er det med at hvorfor sier alle at får å gå ned i vekt, så må man spise ofte og lite. Gjerne opptil 6 måltider pr. dag. Men.... Anorektikere...de gjør jo ikke det, gjør de? spiser ofte og lite, mener jeg. De spiser jo knakpt. Og de raser jo ned i vekt likevel. Forbrenningen blir vel ødelagt på de også, hvis den blir det på andre? Men hvorfor har det seg sånn at de raser ned i vekt når de spiser lite, men det gjør ikke jeg?? Er det fordi de trener så sinnsykt mye? Det er jo ikke alle som gjør det heller..? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74027-hvorfor-er-det-s%C3%A5nn-hva-er-riktig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Regner med at det var du som skrev innlegg om dette på mat og ernæringsforumet. Jeg svarte deg litt der, men innleggene er slettet, forståelig nok.. Det høres ut som om du er inne i en ond sirkel. Anoreksi er en meget alvorlig sykdom, og det at du sammenlikner din egen slanking med det som skjer med kroppen til en anorektiker er et faresignal i seg selv. Kanskje du kan prate med noen du kjenner om dine tanker rundt slanking og anoreksi? Det kan være lurt å få innspill fra noen voksne du kjenner og liker. Håper du prater med noen om dette! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74027-hvorfor-er-det-s%C3%A5nn-hva-er-riktig/#findComment-367423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest turbolator Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 du raser jo ikke ned mange kilo på et par uker. tålmodigheten din må jo holde i mange måneder isåfall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74027-hvorfor-er-det-s%C3%A5nn-hva-er-riktig/#findComment-367436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjocca Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Regner med at det var du som skrev innlegg om dette på mat og ernæringsforumet. Jeg svarte deg litt der, men innleggene er slettet, forståelig nok.. Det høres ut som om du er inne i en ond sirkel. Anoreksi er en meget alvorlig sykdom, og det at du sammenlikner din egen slanking med det som skjer med kroppen til en anorektiker er et faresignal i seg selv. Kanskje du kan prate med noen du kjenner om dine tanker rundt slanking og anoreksi? Det kan være lurt å få innspill fra noen voksne du kjenner og liker. Håper du prater med noen om dette! Takk for svar, men det var ikke jeg som skrev innlegg på mat og ernærings forumet. Regnet med etter hvilke regler som er der, at innlegget ville bli slettet. Det du skriver er ikke så langt unna virkeligheten. Jeg har et spiseprioblem, og har hatt det i mange år. Først var dt anorexi-type ting, så gikk det over til bulimi, og tter det har det gått i hverandre. Jeg går i behhandling og alt det der for dette. Nå er jeg inne i en fase hvor jeg gjerne skulle gått ned noen (ganske mange) kg i vekt, men det virker umulig...i hvertfall hvisa det da skal gjøres på en fornuftig måte. Det er jo det jeg vet jeg burde, men det går ikke. Kroppen min er unormal, tror jeg... Går ikke ned i vekt uansett.. Eneste måten som faktisk fungerer erå ikke spise...og det vet jeg er en dum løsning.. Men tingen er det at jeg er ganske deperat og blir ganske fortvilet når jeg ikke kan være fornuftig, og når ikke pilen på vekta går ned over... Sa, ja, jeg vet jeg har et problem, men vil så gjerne ned i vekt.. Har prøvd ernæringsfysiolog, men det funket ikke... I don`t know what too do.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74027-hvorfor-er-det-s%C3%A5nn-hva-er-riktig/#findComment-367530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Takk for svar, men det var ikke jeg som skrev innlegg på mat og ernærings forumet. Regnet med etter hvilke regler som er der, at innlegget ville bli slettet. Det du skriver er ikke så langt unna virkeligheten. Jeg har et spiseprioblem, og har hatt det i mange år. Først var dt anorexi-type ting, så gikk det over til bulimi, og tter det har det gått i hverandre. Jeg går i behhandling og alt det der for dette. Nå er jeg inne i en fase hvor jeg gjerne skulle gått ned noen (ganske mange) kg i vekt, men det virker umulig...i hvertfall hvisa det da skal gjøres på en fornuftig måte. Det er jo det jeg vet jeg burde, men det går ikke. Kroppen min er unormal, tror jeg... Går ikke ned i vekt uansett.. Eneste måten som faktisk fungerer erå ikke spise...og det vet jeg er en dum løsning.. Men tingen er det at jeg er ganske deperat og blir ganske fortvilet når jeg ikke kan være fornuftig, og når ikke pilen på vekta går ned over... Sa, ja, jeg vet jeg har et problem, men vil så gjerne ned i vekt.. Har prøvd ernæringsfysiolog, men det funket ikke... I don`t know what too do.... Du bør først og fremst få hjelp for spiseforstyrrelsene dine. Om du virkelig har noe å gå ned, så kan du lykkes i det først når du har blitt frisk. Man må spise nok mat, og trene, for å ha en sunn og slank kropp. Å bare være tynn uten å spise er det verste du kan gjøre mot kroppen din. Det er en form for selvskading du bør få hjelp til. Prøv å snakke med psykologen om dette, hvis du fortsatt går dit. Ikke lat som om alt er bra, prat ut om de tankene du har. Du bør konsentrere deg om å bli frisk, og da bør du fortelle psykologen din om din kroppsfokusering. Håper det ordner seg -du må nok innse at tiden ikke er inne til å slanke seg nå, bli frisk først, hvis ikke kommer du ingen vei. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74027-hvorfor-er-det-s%C3%A5nn-hva-er-riktig/#findComment-367743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.