Gå til innhold

hva skal jeg gjøre??


Knøttet

Anbefalte innlegg

Nå er alt bare helt galt...spisinga mi går ikke...jeg klarer det ikke...kjæresten min truer med å legge meg inn med sonde...kan han gjøre det??han sier han kjenner mange på den avdelinga som jobber er, og at det ikke skal være noe problem for han..

Men jeg har fått vite noe om kjæresten min...han fortalte meg at han har bulimi...han sier han har hatt det i halvannet år...jeg ble ganske sjokkert da jeg fikk vite det...

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre??jeg vil jo hjelpe han alt jeg kan, men føler meg så hjelpesløs...

hva skal jeg gjøre..??

på forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Knøttet! Din kjæreste kan ikke legge deg inn, men kan selvsagt kontakte en lege og fortelle at han er bekymret og redd for deg, at han opplever at du trenger hjelp. Legen kan bare legge deg inn mot din vilje dersom han/hun undersøker deg og finner at det er fare for liv og helse. Du skriver i ditt innlegg at du har oppdaget at din kjæreste sliter med bulimi. Dersom han har holdt dette "hemmelig" for deg har han det selv tøfft og i tillegg blir han ekstra bekymret for deg. Kanskje dere sammen kan snakke om hvordan dere har det, hva som gjør hverdagen vanskelig, ekstra vanskelig i forholdt til spiseforstyrrelsen. Det er ofte godt å være to om forskjellige problemer og det å prøve "å sette ord" på hvordan dere har det- kan være til god hjelp og støtte for dere. Det kan være at din kjæreste ønsker og ser ting anderledes enn deg og det kan være en utfordring for felles mål, lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knøttet

Kjære Knøttet! Din kjæreste kan ikke legge deg inn, men kan selvsagt kontakte en lege og fortelle at han er bekymret og redd for deg, at han opplever at du trenger hjelp. Legen kan bare legge deg inn mot din vilje dersom han/hun undersøker deg og finner at det er fare for liv og helse. Du skriver i ditt innlegg at du har oppdaget at din kjæreste sliter med bulimi. Dersom han har holdt dette "hemmelig" for deg har han det selv tøfft og i tillegg blir han ekstra bekymret for deg. Kanskje dere sammen kan snakke om hvordan dere har det, hva som gjør hverdagen vanskelig, ekstra vanskelig i forholdt til spiseforstyrrelsen. Det er ofte godt å være to om forskjellige problemer og det å prøve "å sette ord" på hvordan dere har det- kan være til god hjelp og støtte for dere. Det kan være at din kjæreste ønsker og ser ting anderledes enn deg og det kan være en utfordring for felles mål, lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Kan jeg bli lagt inn "frivillig" på sonde..??jeg tror egentlig jeg trenger det...er egentlig ikke så veldig tynn, men jeg klarer ikke spise noe...kan legen legge meg inn hvis jeg vil bli lagt inn på sonde??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kan jeg bli lagt inn "frivillig" på sonde..??jeg tror egentlig jeg trenger det...er egentlig ikke så veldig tynn, men jeg klarer ikke spise noe...kan legen legge meg inn hvis jeg vil bli lagt inn på sonde??

Kjære knøttet! Ja du kan bli innlagt frivillig for å bli sondeernært. Jeg vil råde deg til å oppsøke legen din og snakke med han/henne om en evt. innleggelse for å få tilført næring .Synes det er flott at du tenker på deg selv og opplever at du er i behov av dette!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...