Gå til innhold

Begynt med ad, føler meg rar...

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig startet med Zoloft (50mg/d... dette er fjerde dagen) og nå føler jeg meg bare 'rar'. Det er som om hodet ligger ett sekund etter kroppen på en måte. Jeg føler meg ikke svimmel eller noe... bare distansert fra resten av verden (og meg selv). Det er utrolig vanskelig å konsentrere seg om noe som helst og tankene løper stort sett sine egne veier.

Jeg har null erfaring med slike medisiner så jeg aner ikke om det er vanlig eller ikke. Men jeg får det liksom ikke til å stemme med bivirkningene som stod i pakningsvedlegget. Det stod milde og forbigående... dette kjennes over hodet ikke mildt ut...

Er dette vanlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74860-begynt-med-ad-f%C3%B8ler-meg-rar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

eg kan egentlig ikkje svare angående zoloft, men ville bare sei at det står gjerne "milde og forbigående" på antidep...og det betyr bare at bivirkningene er ufarlige...men dei kan være svært ubehagelige fordet.

går sjølv på ein annan sort antidep, og det du beskriver kan ligne litt på ting eg har kjent. eg vil gjette på at det er ein av dei såkalte "milde og forbigående" greiene.

hvis det kjennes alt for ubehagelig ut, bør du ringe legen som skreiv ut medisinen og høre. eg fikk ein del reaksjoner på medisinen den første uka, så eg ringte legen, og han forandra litt på planen for kordan eg skulle trappe opp, slik at eg fikk lenger tid på meg til å venne meg til medisinen. om du ringer og forklarer, vil kanskje legen be deg gå ned til halv dose, eller vente lenger med å øke dosen. følsomheten for stoffene i medisinen kan nemlig variere.

lykke til, håper det går seg til og at du får god effekt av zoloft! :)

egentlig burde du begynt med en halv tablett noen dager, så overgangen ble mildere.

Jeg fikk ikke særlig bivirkninger av zoloft, men da jeg plussa på med risperdal var jeg helt ødelagt i to uker. nå merker jeg ikke stort til det.

en eller annen reaskjon får man vel gjerne når man starter på meds man ikke har brukt før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...