Gå til innhold

Hasj, Skadevirkninger?

Anbefalte innlegg

Gjest Redd G 21

Jeg er en gutt på 21 år som har opplevd noe helt jævlig. For ca 2 mnd siden røyka jeg litt hasj, noe som førte til at jeg fikk skikkelig angst, og følte meg helt sinnsykt jævlig. Der og da var jeg livredd for at jeg skulle ta livet mitt. Jeg kan ikke beskrive det jeg følte der og da sterkt nok, men jeg var ialfall livredd og hadde det utrolig vondt. Holdt på å kaste opp og fikk store pustevansker. Hadde aldri opplevd lignende før, selv om jeg også tidligere hadde røyka endel hasj.

Etter denne vonde rusen følte jeg meg forandret. Utrolig deprimert, ikkno gav noe mål og mening. Dessuten følte jeg meg utrolig forvirret. Nå har jeg fått legehjelp og fått "lykkepillen" Cipramil 20Mg, dessuten har jeg fått henvisning til et psykiatrisk sykehus for samtaleterapi. Poenget mitt er at pr. i dag sliter jeg med voldsomme humørskiftninger. Fra å være totalt deprimert til å føle at jeg har overvinnet sykdommen. Det som desverre forsterker depresjonen er at jeg så alt for ofte føler meg veldig fjern og "ikke til stede". Dette skremmer vettet av meg og jeg er livredd for at jeg har blitt "gal for livet". Tror du dette noengang går helt over? Jeg vil legge til at jeg har et veldig åpent forhold til mine foreldre om problematikken. Hva foreslår du at jeg kan gjøre for noe mer? Jeg sliter også med søvnforstyrrelser, nervøsitet og tidvise skjelvinger. Dette er utrolig deprimerende for meg, som de siste årene alltid har vært sterk og selvsikker. Tror du dette går over noengang? Jeg vet ikke om jeg kan klare å holde ut så veldig mange fler måneder i denne tilstanden. For jeg vil bli HELT FRISK. Jeg hadde satt veldig stor pris på et utdypende svar, og kanskje også noen råd ifra folk med lignende erfaringer som har lest hele dette inlegget.

Ps.Jeg har selvsagt ikke prøvd noe mer hasj etter denne episoden. Aldri mer!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74913-hasj-skadevirkninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Been there...

Det ville tatt alt for lang tid å fortelle deg hvorfor, men det vil bli bedre. Det var det jeg skulle si.

Det hele kommer an på om du har gode nok leger og at du ikke gir opp selv.

Det føles nok utrolig håpløst for deg her og nå, men det har også med humørskiftningene dine å gjøre at du ikke føler deg bedre.

Hold deg unna noe mer røyking og lev sunnere og sats på gode venner og leger, så går det nok bra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74913-hasj-skadevirkninger/#findComment-376222
Del på andre sider

Det ville tatt alt for lang tid å fortelle deg hvorfor, men det vil bli bedre. Det var det jeg skulle si.

Det hele kommer an på om du har gode nok leger og at du ikke gir opp selv.

Det føles nok utrolig håpløst for deg her og nå, men det har også med humørskiftningene dine å gjøre at du ikke føler deg bedre.

Hold deg unna noe mer røyking og lev sunnere og sats på gode venner og leger, så går det nok bra.

Kjære deg!

Var utefor noe lignende for noen uker siden, så jeg føler med deg. Det er det som er den store bakdelen med hasj; man vet ikke hva man egentlig får før man kjenner hvordan man reagerer på det. Det er et klokt valg å holde seg unna hasj i din (og min...) situasjon. Å røyke vil ofte bare forsterke det man har av følelser i utgangspunktet, så har man det tøft er det lettere å "bæde."

Du trenger en trygg og god samtalepartner (terapeut) som kan hjelpe deg med å sortere de vanskelige tankene, og med å sette ord på følelsene. Håper du får komme til raskt! Du har gode odds for å bli bra!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74913-hasj-skadevirkninger/#findComment-376614
Del på andre sider

Gjest Redd G 21

Kjære deg!

Var utefor noe lignende for noen uker siden, så jeg føler med deg. Det er det som er den store bakdelen med hasj; man vet ikke hva man egentlig får før man kjenner hvordan man reagerer på det. Det er et klokt valg å holde seg unna hasj i din (og min...) situasjon. Å røyke vil ofte bare forsterke det man har av følelser i utgangspunktet, så har man det tøft er det lettere å "bæde."

Du trenger en trygg og god samtalepartner (terapeut) som kan hjelpe deg med å sortere de vanskelige tankene, og med å sette ord på følelsene. Håper du får komme til raskt! Du har gode odds for å bli bra!

Tusen takk for deres henvendelser. Det varmer å se at det er fler av oss, og at det går ann å overvinne denne forferdelige depresjonen/angsten/forvirringen.

Been there:Jeg hadde virkelig satt pris på om du hadde kunnet gi meg litt mer av din egen historie, så jeg har noe som kan inspirere og motivere meg til å kjempe videre. Tilslutt vil jeg bare oppfordre andre til å komme med råd og erfaringer. All støtte varmer! Tusen takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74913-hasj-skadevirkninger/#findComment-377734
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...