Gå til innhold

Råd ang en venninne (haster)

Anbefalte innlegg

Gjest bekymretvenninne

Hei.

Sitter her og kikker i veggen, pc veggen, og tenker på min venninne.

Hun er så innmari rar, jeg vet ikke hva det er. Men det er som om hun ikke har kontakt med denne verden, eller jordkloden.

Det jeg mener er at hun snakker fort, det er som om tankene hennes jobber på max. Hun er mye mer aktiv på alle felter, og hun leser bøker som om hun var en robot. det er mange bøker i uka.

Jeg tror at hun har bakt 23n kaker på 2 dager, hun kjøper klær som aldri før og hun melder seg inn i alle mulige typer klubber, o.l.

Hun har snakket om hva som er hennes mening om løsningen på problemene i israel.

Så hva kan jeg gjøre?

Er litt bekymret for at det er noe som er feil.

Er takknemølig for alle svar.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74958-r%C3%A5d-ang-en-venninne-haster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mulig hun er hypoman eller manisk. Hvis ikke det er normalt å holde et så høyt tempo for henne, da.

Det fins medisiner som demper symptomene så hun burde henvises til lege. Mange liker imidlertid å være hypomane og vil derfor ikke ha noen behandling. Faren er hvis det tipper over til en psykose. Da er innleggelse ofte nødvendig.

Det er mulig hun er hypoman eller manisk. Hvis ikke det er normalt å holde et så høyt tempo for henne, da.

Det fins medisiner som demper symptomene så hun burde henvises til lege. Mange liker imidlertid å være hypomane og vil derfor ikke ha noen behandling. Faren er hvis det tipper over til en psykose. Da er innleggelse ofte nødvendig.

Søk på bipolar lidelse, Manisk depressiv eller mani.. om du vil vite mer..

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/maniskdepressiv.htm

Du som kjenner henne kan kanskje få henne til å oppsøke lege. Men som sagt så trives mange i denne fasen av sykdommen. (Hvis det er slik at hun faktisk er syk, da)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...