Gå til innhold

schizoaffektiv eller bipolar lidelse?

Anbefalte innlegg

jeg er 17 år og har vært innlagt på instutisjoner inn og ut i 2 år.legene vet ikke om jeg er scizoaffektiv eller har bipolar lidelse.jeg går på mange medisiner:lamictal 100 mg morgen og kveld zoloft 300 mg morgen,zeldox 80 mg morgen og kveld cisordinol 40 mg kveld og imovane 20 mg kveld.

jeg hører stemmer i hodet mitt og ser tre personer som legene sier ikke er der.men jeg vet at de er!kanskje jeg har en sånn 6 sans , at bare jeg kan se dem? de mennene er kledd som jesus , og en som en vanlig mann i dongeribukse og skjorte og en i svart dress som har store svarte alienøyne.han med alienøyne er skumlest , og dem mest masete av dem alle.han sier jeg skal kutte meg og jeg gjør det.for jeg vil dø sier han.jeg har måttet sy flere ganger og har tatt overdose 6 ganger.er jeg gal? hva tror du må til for at jeg skal bli frisk? vennligst svar meg fort

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74999-schizoaffektiv-eller-bipolar-lidelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var fryktelig mye medisiner! Hvordan kan du stå på bena?

Tror det beste for deg må være psykoterapi, for å på en trygg måte kunne jobbe deg gjennom HVEM der er og HVOR de kommer fra. Jeg har ingen tro på at slike syner og opplevelser er tilfeldige. Dessuten finnes det mestringsstrategier dersom det ikke er mulig å fjerne symptomene - hvorfor så få er opptatt av HVORDAN det går an å leve med slike opplevelser, istedenfor å fokusere blindt på å bli kvitt dem - det forstår jeg ikke.

Tror uansett du må finne deg i alle medisinene - inntil du er så stabil at det er mulig å gjennomarbeide alt i terapi. Har som sagt ingen tro på at slikt bare "dukker opp" av seg selv, uten grunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...