Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vil gjerne ha kommentar fra kvinner her.

Sexlivet vårt har vært laber i lang tid nå (5-6 år).

Jeg er den mest aktive/fantasifulle av oss og ALLTID initiativtageren.

Fruens bidrag er stort sett å ligge inaktiv på ryggen.

Helst ikke mer enn en gang i uken i et mørkt soverom.

Vi har snakket om dette, men det eneste som kommer ut av det er

at hun sier hun synes hun har det bra som det er.

Jeg har prøvd å hente inspirasjon og lærdom gjennom bøker og forum som denne. Hun gidder ikke å engasjere seg i ny lærdom.

Hun virker i det hele tatt totalt uintressert.

I tillegg tror jeg hun har et smule anstrengt forhold til sin egen kropp.

Jeg har vært gjennom alle emosjonene fra frustrasjon, sinne,selvbebreidelse og

i den senere tid, økende likegyldighet.

En lang stund følte jeg meg totalt mislykket som elsker, og jeg begynte å røyke igjen.

Bortsett fra å bli 5 kilo lettere er formen nå elendig.

Vendepunktet for meg skjedde når jeg fikk en elskerinne. Det var fantatisk å føle

seg begjært igjen og oppleve het dampende sex igjen.

Jeg var visst ikke en mislykket elendig elsker likevel.

Men for et stress det er å ha en elskerinne på si.

Så det er slutt nå, men jeg sitter igjen med fornyet selvtillit.

Jeg er fremdeles glad i kona, men nå vil jeg gjøre et siste forsøk på å tenne gnisten igjen. Jeg har tenkt å prøve sølibat.

Jeg vet ikke hvor lenge jeg greier å holde meg, men jeg ser av enkelte innlegg at lysten kommer tilbake etter en stund med avholdenhet.

Hvordan skal jeg gå frem?

Skal fortelle henne på forhånd hva jeg har tenkt å gjøre (eller ikke gjøre)

eller skal jeg bare la være å ta initiativ. Hvor lenge skal jeg holde på med dette?

og hvis kona mot formodning skulle vise litt initiativ

(hun liker kos og holde rundt meg av og til) skal jeg bare dempe lystene uten å virke avvisende?

Mitt største ønske er å få lidenskapen og leken tilbake igjen i erotikken, med min kone.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75054-sexlivet-dabber-2-virker-s%C3%B8libat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har vært skrevet om dette noen ganger før. Husker for et par måneder siden, da det kom et godt svar.(men vet ikke hvilket forum).

Hvertfall, det det går ut på , er å ikke mase på kona di.

Hvis hun legger seg inntil deg, er det en god begynnelse. Ikke ta det som en invitasjon til sex.

La henne styre tempoet, ikke ta initiativ til sex i det hele tatt.

Sexlivet bygger seg opp gjennom hele dagen for mange kvinner.

En hyggelig mail, tekstmelding, overraskelse, at du lager middag eller gjør litt ekstra, samt nærkontakt i løpet av dagen er svært viktig.

Bare en liten klem når hun kanskje ikke venter det vil hjelpe mye i starten.

Dette er noe dere må jobbe med over tid.

Litt alenetid dere to, helt uten sexpress, med god mat og kino, setter hun sikkert pris på dersom dere har barn.

En hotellweekend hadde kanskje vært koselig for dere begge?

Det kan kanskje hjelpe å snakke om hva som har skjedd de siste årene, hva som har gjort forholdet slik.

UTEN å begynne å krangle og kjefte på hverandre.

Jeg ønsker deg hvertfall lykke til, og gi gjerne en tilbakemelding om en tid!

Gjest musjmisj

Himmel og hav som du minner meg om eksen min.

En liten periode fra min side med laber sexlyst etter en fødsel utløste det hele. Mas, sinne, frustrasjon, kjefting, tigging osv. Lysten sank i takt med hans masing.

Så begynte han å finne fram all verdens ukebladartikler hvor han hadde beviset for hvor mye sex egentlig var godt for, man fikk til og med overskudd av det! Jada, stuptrett etter mange våkenetter (uten hjelp!!), så skulle en ha sex når barnet omsider var sovnet for å få overskudd...

Vel - sexlivet vårt døde ut, jeg maktet bare ikke maset og presset og kjeftingen. Det blir en vond sirkel hvor en omtrent ikke tør å sove på samme rom engang, og barrikaderer seg bak barnet!

Så - start med å hjelpe din kone hvis dere har små barn, sex krever overskudd og varme og postive tanker om partneren sin! Og slutt og mas og skylde på et manglende sexliv hver gang du er sur og sint!

Himmel og hav som du minner meg om eksen min.

En liten periode fra min side med laber sexlyst etter en fødsel utløste det hele. Mas, sinne, frustrasjon, kjefting, tigging osv. Lysten sank i takt med hans masing.

Så begynte han å finne fram all verdens ukebladartikler hvor han hadde beviset for hvor mye sex egentlig var godt for, man fikk til og med overskudd av det! Jada, stuptrett etter mange våkenetter (uten hjelp!!), så skulle en ha sex når barnet omsider var sovnet for å få overskudd...

Vel - sexlivet vårt døde ut, jeg maktet bare ikke maset og presset og kjeftingen. Det blir en vond sirkel hvor en omtrent ikke tør å sove på samme rom engang, og barrikaderer seg bak barnet!

Så - start med å hjelpe din kone hvis dere har små barn, sex krever overskudd og varme og postive tanker om partneren sin! Og slutt og mas og skylde på et manglende sexliv hver gang du er sur og sint!

Synes jo ikke det var noe svar på Zman´s innlegg, da. Slik han skriver det virker det jo som han over tid har forsøkt å gjøre de riktige tingene, og sammenligningen din virker lite aktuell.

"............"

Synes jo ikke det var noe svar på Zman´s innlegg, da. Slik han skriver det virker det jo som han over tid har forsøkt å gjøre de riktige tingene, og sammenligningen din virker lite aktuell.

"............"

Takk Prozak. Og takk til rufsetufsa selv om jeg har hørt det før. :-)

musjmisj:Jeg kjenner igjen argumentene dine. Det stadiet er forbi for lenge siden. Det er ikke snakk om mas og press lenger. Jeg har nok vært skyld i det også. Men som sagt er det lenge siden nå.

Kjernen i spørsmålet var om avhold vil ha noen virkning, og hvordan jeg skal gjennomføre det. Jeg har sluttet å tro på at 'ting vil gå seg til etterhvert' og 'alt blir bra og kommer naturlig av seg selv'.

Ting blir ikke bra av seg selv uten at noen gjøre noe aktivt.

Husarbeid og unger er viktige faktorer. Og her har det vært forbedringer, men jeg kan ikke vente til jeg er pensjonist før jeg nyter fruktene av min 'ensidige?' innsats.

Takk Prozak. Og takk til rufsetufsa selv om jeg har hørt det før. :-)

musjmisj:Jeg kjenner igjen argumentene dine. Det stadiet er forbi for lenge siden. Det er ikke snakk om mas og press lenger. Jeg har nok vært skyld i det også. Men som sagt er det lenge siden nå.

Kjernen i spørsmålet var om avhold vil ha noen virkning, og hvordan jeg skal gjennomføre det. Jeg har sluttet å tro på at 'ting vil gå seg til etterhvert' og 'alt blir bra og kommer naturlig av seg selv'.

Ting blir ikke bra av seg selv uten at noen gjøre noe aktivt.

Husarbeid og unger er viktige faktorer. Og her har det vært forbedringer, men jeg kan ikke vente til jeg er pensjonist før jeg nyter fruktene av min 'ensidige?' innsats.

Men jeg skjønner ikke helt hva du mener her..... Lurer du på om sølibat for deg vil hjelpe på å¨gi henne lyst på sex og kos?

".............."

Annonse

Hadde også mistet lysten i en periode. Gubben tagg og ba, men ingenting hjalp. Så han sluttet rett og slett med det. Han sa han var "miskåt".

Når vi gikk og la oss så snudde han ryggen til meg og sovnet. Tja, det gikk vel noen dager, så smøg jeg meg bort til han i senga. Men, nei ikke noe sex å få der. Helt til dagen etterpå, da følte han at han hadde holdt meg nok på pinebenken. :-)

Så han brukte omvendt psykologi og her hjalp det. Takk og pris.

Men jeg skjønner ikke helt hva du mener her..... Lurer du på om sølibat for deg vil hjelpe på å¨gi henne lyst på sex og kos?

".............."

Tanken er å avstå helt fra sex, for å se om hun får lysten tilbake. Det som bekymrer meg er hvor lenge jeg må gå uten, før det blir forbedring i lystene, hvis det da i det hele tatt blir noe.

Hadde også mistet lysten i en periode. Gubben tagg og ba, men ingenting hjalp. Så han sluttet rett og slett med det. Han sa han var "miskåt".

Når vi gikk og la oss så snudde han ryggen til meg og sovnet. Tja, det gikk vel noen dager, så smøg jeg meg bort til han i senga. Men, nei ikke noe sex å få der. Helt til dagen etterpå, da følte han at han hadde holdt meg nok på pinebenken. :-)

Så han brukte omvendt psykologi og her hjalp det. Takk og pris.

Apostrof: Får jeg spørre hvor lang periode du hadde mistet lysten?

Vi (jeg) har slitt med dette i flere år nå. Er redd for at det kanskje har gått for langt.

Apostrof: Får jeg spørre hvor lang periode du hadde mistet lysten?

Vi (jeg) har slitt med dette i flere år nå. Er redd for at det kanskje har gått for langt.

Ikke så lang tid her. Det var i en periode etter fødselen med kolikkunge og mas. Det vil si at vi hadde sex noen ganger men uten gnist. Og tilslutt så nektet jeg helt. Dette gikk for seg i ca. ett halvt år med ett par-tre mnd helt uten sex.

Lysten kommer og går i perioder hos meg. Når han merker at jeg ikke har lyst så holder han seg unna og sier at han er "miskåt". OG jeg går på den hver gang.:-) Faktisk så får det meg til å føle meg litt mer som kvinne når jeg får ta initiativet litt også. Alstå å prøve å få han til å bli kåt på meg. Føler meg som en jeger og ikke som ett bytte, hvis du skjønner hva jeg mener.

Du kan jo prøve det å se, du kan bli overrasket. Og det håper jeg for deres begge del at du blir. Jeg regner med at siden dere enda er sammen så er dere glad i hverandre og det plager sikkert henne også at dere ikke har sex, tror du ikke.

Ikke så lang tid her. Det var i en periode etter fødselen med kolikkunge og mas. Det vil si at vi hadde sex noen ganger men uten gnist. Og tilslutt så nektet jeg helt. Dette gikk for seg i ca. ett halvt år med ett par-tre mnd helt uten sex.

Lysten kommer og går i perioder hos meg. Når han merker at jeg ikke har lyst så holder han seg unna og sier at han er "miskåt". OG jeg går på den hver gang.:-) Faktisk så får det meg til å føle meg litt mer som kvinne når jeg får ta initiativet litt også. Alstå å prøve å få han til å bli kåt på meg. Føler meg som en jeger og ikke som ett bytte, hvis du skjønner hva jeg mener.

Du kan jo prøve det å se, du kan bli overrasket. Og det håper jeg for deres begge del at du blir. Jeg regner med at siden dere enda er sammen så er dere glad i hverandre og det plager sikkert henne også at dere ikke har sex, tror du ikke.

mannen din er ein klok mann, trur eg :)

"miskåt"..hihihi, veldig bra ord :))

mannen din er ein klok mann, trur eg :)

"miskåt"..hihihi, veldig bra ord :))

Tja, klok og klok. Han har i allefall forstått noe om kvinner om ikke alt :-)

Han er svensk og derfor sier han "miskåt". Vet ikke om det egentlig er noe svensk ord heller, kanskje han har funnet det på selv.

Gjest Violet Babe

Dama er ikke deprimert da? Da forsvinner sexlysten. Det vet jeg av erfaring.

Det er en ond sirkel. En kvinne må ha et godt forhold for å ha lyst på sex. Mens en mann må ha sex for å ha et godt forhold. Det MÅ jo gå galt av og til.

Selv prøvde vi med et halvt års sølibat når min lyst var på bunnivå. Det var deilig (for meg som slapp maset) så lenge det varte. Men siden min manglende lyst kom av depresjon, så var det ikke noen bedring etter det halve året. Så det var bortkastet for min mann.

Jeg lever med stadige tilbakevendende depresjoner, og sexlysten svinger med det. I 'gode' perioder liker jeg et spennende seksualliv med forskjellige stillinger og 'arenaer'. I dårlige perioder vil jeg helst slippe, men 'gjør det' (dessverre ikke så veldig motiverende går jeg utifra) for at min mann i det hele tatt skal få sex.

Og for å hindre at han stikker til andre. Noe som jeg anser seom en reell fare i slike situasjoner. SElv om han er glad i meg.

Annonse

Gjest Violet Babe

Tid for dere selv!

Ansvar og stress er en sex-killer.

Vi har dessverre ikke vært flinke nok, og det har sexlivet lidd under.

Husker en gang jeg og gubben var på 'alenetur' (en av de få), vi hadde sex på hotellrommet flere ganger den dagen. Følte meg som en ungpike igjen. Gubben var jo storveis forundra og håpet nok på bedre tider.

Neste dag var det sex før frokost. Etter frokost på rommet for å pakke. Da ville gubben ha sex en gang til han, men da var mor begynt å koble om til hjemmehumør igjen. Tanken om å rekke hjem til barnevakten innen rimelig tid, hvordan ungene hadde det osv, sperret totalt for sexlysten. Det var helt merkelig. Som å skru av en bryter.

Så det ble ikke noe sex da, og vi kjørte hjemover med en puttesur gubbe bak rattet. Hehe.

Skulle absolutt hatt flere slike turer. Det fikk ihvertfall MEG til å skjønne at det er stress og ansvar som tar knekken på min 'hverdags'sexlyst'.

Dama er ikke deprimert da? Da forsvinner sexlysten. Det vet jeg av erfaring.

Det er en ond sirkel. En kvinne må ha et godt forhold for å ha lyst på sex. Mens en mann må ha sex for å ha et godt forhold. Det MÅ jo gå galt av og til.

Selv prøvde vi med et halvt års sølibat når min lyst var på bunnivå. Det var deilig (for meg som slapp maset) så lenge det varte. Men siden min manglende lyst kom av depresjon, så var det ikke noen bedring etter det halve året. Så det var bortkastet for min mann.

Jeg lever med stadige tilbakevendende depresjoner, og sexlysten svinger med det. I 'gode' perioder liker jeg et spennende seksualliv med forskjellige stillinger og 'arenaer'. I dårlige perioder vil jeg helst slippe, men 'gjør det' (dessverre ikke så veldig motiverende går jeg utifra) for at min mann i det hele tatt skal få sex.

Og for å hindre at han stikker til andre. Noe som jeg anser seom en reell fare i slike situasjoner. SElv om han er glad i meg.

'En kvinne må ha et godt forhold for å ha lyst på sex. Mens en mann må ha sex for å ha et godt forhold.'

Nei, det der tror jeg ikke noe på. Jeg er kvinne og har det slik du beskriver at menn har det. Uten sex er det liten vits, gitt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...