Gå til innhold

NHD/Andre: Zyprexa

Anbefalte innlegg

Gjest Trientali

Psykiateren min har nå skrevet ut 5 mg. Zyprexa til meg, siden de AD jeg har prøvd ikke har hatt noen særlig virkning på meg (fontex, cisordinol, efexor (det siste trapper ned på nå)). Skal ta min første nå i kveld, og er veldig spent på hvordan det virker. Psykiateren min sa det ville virke beroligende/mot mistenksomhet/paranoia/usosial omgang (som jeg delvis har). Føler det står mye på pakningsvedlegget som ikke vedrører meg i det hele tatt. Lurer på andre som har prøvd dette, hvordan de syns det fungerte.

NHD: hvilket syn og erfaring har du med denne typen medisin. Er dette å anbefale? Hun sa dette også kunne hjelpe mot rastløshet, men på pakningsvedlegget står det at rastløshet er en bivirkning. Hvordan kan dette være? Er middelet sløvende/trettende?Det er mulig hun vil sette meg på Zoloft i tillegg. Inntrykket jeg fikk av psykiateren min var at dette kunne virke veldig bra på meg, men er redd for å håpe for mye...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75087-nhdandre-zyprexa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mente selvfølgelig tidligere prøvd AD fontex, cipramil og efexor. Cisordinol er forsåvidt også prøvd, uten god virkning, altfor sterkt for meg.

Jeg bruker zyprexa nå på 3.uka. Den første tiden var jeg veldig plaget med tretthet. Sov 12-14 timer i døgnet uten problem. Ble det mindre søvn fikk jeg hangover.

Jeg fikk zyprexa for å roe ned stresset i hodet. Og det ser ut for at det har hjulpet. Allerede i løpet av første uka jeg brukte zyprexa merket jeg både virkningene og bivirkningene. En annen bivirkning jeg har er økt matlyst. Vet ennå ikke om dette medfører vektøkning.

Håper Zyprexa virker for deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75087-nhdandre-zyprexa/#findComment-378003
Del på andre sider

Gjest Trientali

Jeg bruker zyprexa nå på 3.uka. Den første tiden var jeg veldig plaget med tretthet. Sov 12-14 timer i døgnet uten problem. Ble det mindre søvn fikk jeg hangover.

Jeg fikk zyprexa for å roe ned stresset i hodet. Og det ser ut for at det har hjulpet. Allerede i løpet av første uka jeg brukte zyprexa merket jeg både virkningene og bivirkningene. En annen bivirkning jeg har er økt matlyst. Vet ennå ikke om dette medfører vektøkning.

Håper Zyprexa virker for deg.

Tok Zyprexa i går kveld, og har sovet i ca. 12 timer. Jeg ble altfor trøtt av dette, og lurer på om dette bare vil fortsette, eller gi seg om en stund. Om jeg fortsetter å bli så trøtt må jeg bare slutte. Psykiateren min sa jeg ikke kom til å bli så trøtt av dette, så er nok ganske skuffet...virket ikke som jeg trodde...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75087-nhdandre-zyprexa/#findComment-378842
Del på andre sider

Gjest calestia

Tok Zyprexa i går kveld, og har sovet i ca. 12 timer. Jeg ble altfor trøtt av dette, og lurer på om dette bare vil fortsette, eller gi seg om en stund. Om jeg fortsetter å bli så trøtt må jeg bare slutte. Psykiateren min sa jeg ikke kom til å bli så trøtt av dette, så er nok ganske skuffet...virket ikke som jeg trodde...

da jeg begynte på risperdal skjedde det samme. men jeg fikk ikke lov å slutte.., hadde en avtale at jeg skulle forsøke i 1 mnd. etter to uker avtok bivirkningene.

jeg er ganske trett fortsatt, men så er jeg også veldig sliten for tida. før risperdal sov jeg ikke, nå sover jeg når jeg er trett. noe så deilig.

men altså de første to ukene var jeg helt borte..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75087-nhdandre-zyprexa/#findComment-379187
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...