Gå til innhold

Trenger jeg hjelp?

Anbefalte innlegg

Gjest Gurly17

Hei..

Helt siden jeg var kjempe liten jente, har jeg vært redd for kvalme/oppkast. Hver gang noen blir kvalme kommer jeg meg bort fort som bare det. Er livredd for alt som heter kvalm. Dette har kanskje noe med at jeg aldri i hele mitt liv har vert kvalm eller har kasta opp selv. Er dette vanlig?

Jeg går rundt og tenker mye på det med kvalme ogsånt. Når jeg var liten, sa mamma at folk som spyr, kunne komme av alt fra hvis de spiste noe dem ikke tåler til hvis dem hoster så mye at de brekker seg. Etter det, har jeg fått skikkelig noia for hosting også. Jeg merker ALTID hvis folk hoster, og blir redd for at dem skal kaste opp. Vet at dette høres rart ut, men jeg lurer på om jeg kanskje burde få litt hjelp med problemet mitt?`er ikke akkurat kult og gå rundt og være redd for kvalme i 60år til.. :( Hilsen jente på 17år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75094-trenger-jeg-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette med å være redd for å kaste opp selv, er ikke helt uvanlig i psykiatrisk sammenheng. Du har vel en variant av dette problemet. Hvis dette plager deg, noe som det høre ut til, så bør du søke hjelp hos psykolog. Begynn med å ta det opp med fastlegen din. Det er der vi alle har måttet begynne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75094-trenger-jeg-hjelp/#findComment-379358
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...