Gå til innhold

Spørsmål om blodprøveverdier-Valproat

Anbefalte innlegg

Til nhd-prøver meg igjen.

Skrevet til deg tidl.om min ikke helt klare dianose;Har lett ustabil personlighets-struktur,plages med panikkanbst/sos.angst og depresjon.Lurer selv på om jeg kan være "lett bipolar..."uten at jeg får noe svar på det,tiltross for medik.beh.

Startet ifeb,-02 med Orfiril Long 15omg,bruker nå 3tbl*2(a150mg).Valproatspeil for 3uker siden var 313.Kan du forklare litt av forståelsen av denne tallvedien?Er den for lav/høy?Glemte å spørre legen(tror eg. hun er litt usikker selv..)Mente også at det ikke var nødv,å ta nye blodprøver på en stund.

Er inne i en meget tøff periode både mht terapi og tannbeh.,føler meg også litt mer nedpå,bruker nå seroxat1tbl.

Har du noen kommentar eller formening om jeg er "på rett vei"??Etter som jeg har forstått det,så "er man bipolar2 hvis medisinen virker".Tenker du da BARE tallverdi i blodet;eller hvordan psyken kjemisk blir påvirket.eller en kombinasjon av dette?

Ble vel rotete dette,men håper du skjønner hva jeg mener,og kan gi et svar.

På forhånd takk.

Vennlig hilsen

.

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du bruker valproat 900 mg, og en serumkonsentrasjon på 313 er i det området vi ønsker.

Vi ser ikke kun på blodprøvesvaret, men selvsagt like mye på effekten.

Når du nå ligger i det området hvor en kan forvente god effekt, er det rimelig at en observerer deg over flere måneder mens en sammenligner din tilstand med slik den var før du begynte med valproat.

Jeg har lest alle dine spørsmål vedrørende dette, og det virker som om legen din gjør dette slik det skal gjøres.

Det hadde vært interessant med en tilbakemelding fra deg når du har brukt dette i 3-4 mnd.

Du bruker valproat 900 mg, og en serumkonsentrasjon på 313 er i det området vi ønsker.

Vi ser ikke kun på blodprøvesvaret, men selvsagt like mye på effekten.

Når du nå ligger i det området hvor en kan forvente god effekt, er det rimelig at en observerer deg over flere måneder mens en sammenligner din tilstand med slik den var før du begynte med valproat.

Jeg har lest alle dine spørsmål vedrørende dette, og det virker som om legen din gjør dette slik det skal gjøres.

Det hadde vært interessant med en tilbakemelding fra deg når du har brukt dette i 3-4 mnd.

Takk for at du besvarte spørsmålet mitt,NHD.Og fint at du tok deg tid til å se gjennom også tidligere spm.Føler at du tar "min tilstand" på alvor,selvom det altså er på nettet.Du skal nok få høre hvordan det går.Akkutat nå er jeg sliten;har bihulebetennelse og vondt i kjeven etter hardhendt

behandling hos tannlegen(tannutrekk).Får antibiotika.

Takk så lenge,ha det bra.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...