Gå til innhold

Er jeg deprimert?

Anbefalte innlegg

Ennairam1365380387
Skrevet

Hei...

Jeg begynner å lure på om jeg rett og slett har en liten depresjon....

Pr. idag trives jeg ikke noe særlig på jobben. Vi er bare 4 personer og sjefen er en stor ****. Han er flink til å prate for seg, så selv om je ghar gått videre til hans sjef og "klaget" over hvor lite han gjør på jobben, så skjer det ingenting.

Dette medfører at jeg ikke har lyst, overhodet, til å gå på jobb. Jeg er tiltaksløs og reagerer fort med sinne hjemme hos familien min.

Ofte ligger jeg og tenker på helt syke ting, som om alle hadde hatt det bedre uten meg, hadde jeg hatt det bedre uten mann og barn osv. Disse tankene fører til at jeg blir enda mere lei meg og tror at jeg er unormal.

Jeg kunne ramset opp mange ting som gjør at jeg føler meg mislykket. Ikke takler jeg jobben, ikke takler jeg hjemmet, siden jeg ikke eier tiltakslyst, ikke takler jeg samlivet mellom meg og min mann, ikke takler jeg - ikke takler jeg.......... uendelig liste virker det som!

Hva bør jeg gjøre?

Bør jeg kontakte noen?

Er dette en depresjon " light" ?

PS! Dette er noe som har pågått en tid og som ikke endrer seg noe særlig.

Gjest Tussi18
Skrevet

Synes du skal ta kontakt med fastlegen din å fortelle hvordan du har det.

Det er iallefall verken bra eller godt (for deg) å gå rundt med slitsomme og tunge tanker, alene (og i det hele tatt).

Virker som du er deprimert JA, men om det er depresjon kan jeg ikke svare på. Det er det legen som kan svare på (mest sannsynlig iallefall).

Så mitt råd er å ta kontakt med den du har som fastlege, og snakk om det som plager deg. Tviler på at det kan bli verre om du gjør det iallefall.

Lykke til.

Det ordner seg nok skal du se :)

Mvh.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er overveiende sannsynlig at du er deprimert.

Søk fastlegen din for å få hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...