Gå til innhold

Slutte med seroxat

Anbefalte innlegg

Heisann. Er en jente på 22 år som nå skal slutte med seroxat. Har gått mer eller mindre sammenhengende på seroxat i 3 år snart, med unntak da jeg prøvde cipramil som ikke fungerte så bra for meg. Lurer på om det er skadelig eller galt på noen måte å gå så lenge sammenhengende på slike medisiner. Jeg har trappet ned lenge men første gang jeg prøvde å slutte, som var i sommer, ble jeg svimmel og fikk "slag" i hjernen, lignende som det jeg har fått da jeg har sluttet brått da jeg gikk tom for medisiner. Jeg gikk da tilbake til vanlig dose og fortsatte et par måneder til, nå er jeg imidlertid klar for å prøve igjen. Da jeg sluttet sist uke fikk jeg lignende bivirkninger pluss at jeg ble kvalm og mistet matlysten. Begynte på tablettene igjen for jeg orket ikke å ha det sånn. Har trappet ned over svært lang tid så jeg kan ikke skjønne viss det er problemet, at nedtrappingen har gått for fort. Grunnen til at jeg startet igjen var at det passet veldig dårlig å slutte akkuratt den gangen så skal slutte neste uke. Er det dumt å gå sånn på og av som jeg gjør? Er det skadelig fysisk eller bare mest på det psykiske plan? Gjør jeg det vanskligere for meg selv å slutte med å gå på og av sånn som jeg gjør?En annen ting, hvor lenge varer symptomene og kommer de til å gå helt vekk? Og tror du at grunnen til at jeg er mye kvalm og dårlig kan være fordi jeg har gått av og så på tabelettene igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75534-slutte-med-seroxat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du fortelle hvilken dose du brukte i disse tre årene, hvordan du har trappet ned og hva nåværende dose er?

Hei. Dosen jeg brukte var først 20 mg så trappet jeg opp til 40 mg ettersom det gav bedre effekt. Gikk halvparten av tiden på 20 mg og resten av tiden på 40 mg. Nedtrappingen startet rundt juletider 2001/2002. Trappet først ned til 20 mg og gikk på det 2-3 måneder så ned til 10 mg(en halv tablett) som jeg har gått på siden. I sommer sluttet jeg første gang. Men begynte på 10 mg igjen ettersom bivirkningene var plagsomme. Har nå avtalt med legen min at jeg skal slutte igjen nå.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75534-slutte-med-seroxat/#findComment-386452
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...