Gå til innhold

Utprøving av medisiner-NHD

Anbefalte innlegg

Gjest gode råd?

Jeg har søkt på å være med i et studie som skal prøve ut nye medisiner mot depresjon.Jeg har vært inne til interjuv og undersøkelser og har fått tilbud om å være med i studiet.

Jeg fikk også informasjon om studiet. Jeg kan selvsagt ikke bruke andre medikamenter mot depresjon mens jeg er med i undersøkelsen, og jeg kan ikke gå i psykoterapi. Det er ikke sikkert jeg får virksom medisin men bare placobo (25%). 50% får den nye medisinen i 2 forskjellige styrker og 25% får annet antidepressiva.Verken legen som følger det opp eller pasienten vet selvsagt noe om hvem som får hva.

Det som får meg til å tvile er det at jeg kanskje får uvirksomt stoff, for jeg er veldig deprimert og har suicidale tanker hver dag. Hvis jeg får den nye medisinen og den virker bra får jeg ikke fortsette med den etter studiet, men vil få forslag om noe annet. Og hva med lengden? Er det virkelig bra å slutte med sånne medisiner igjen etter bare 8 -10 uker? Og det virker ikke som det er noe opp- eller nedtrapping. Kan det være bra for meg. Studiet er selvsagt godkjent og blir nøye fulgt opp av fagfolk, så jeg tror ikke det er noe humbug. Det jeg lurer på er om dette kan være bra for meg, i min situasjon, med en dyp depresjon. På den annen side så er det jo nettopp sånne som meg de vil ha tak i for å få prøvd ut den nye medisinen.

Synspunkter fra leg og lærd??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75554-utpr%C3%B8ving-av-medisiner-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...