Gjest slankern Skrevet 4. oktober 2002 Skrevet 4. oktober 2002 Jeg syntes ikke det er riktig at man må gå gjennom hele livet med en diagnose, selv etter at man har blitt frisk. Dette er veldig uheldig for utviklingen. 0 Siter
Gjest Z@pvir Skrevet 5. oktober 2002 Skrevet 5. oktober 2002 Blir det ikke notert i journalen at du har blitt frisk da? Akkurat som de noterer at du har blitt dårligere en periode, mener jeg! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. oktober 2002 Skrevet 5. oktober 2002 Her tror jeg det foreligger en god del mangel på kunnskap. En diagnose er en beskrivelse av problemet da en kom til behandling. Dersom Per ble innlagt for blindtarmsbetennelse (appendicitt) i 1995, står det appendicitt på diagnoseskjemaet. Den diagnosen blir selvsagt ikke strøket ved utskrivelsen selv om sykdommen da er kurert. Det er ingen som tror at dette er en diagnose som er gyldig i dag. Det samme gjelder om Per i stedet ble behandlet for en depresjon. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.