Gå til innhold

om tilbudet her

Gjest klagebittelitt..

Anbefalte innlegg

Gjest klagebittelitt..

Jeg har noen tanker om psykiatriforumet på dol..

Kanskje det ville være lurt å bringe inn en annen fagperson i tillegg til NHD. En som er psykolog og ikke psykiater og har fokuset på medisiner.

Har nemlig inntrykket av at de eneste innleggene stort sett som blir besvart er korte ukompliserte innlegg som det tar svært kort tid og svare på. Ikke for å fornærme NHD men hadde jeg fått betalt pr innlegg ville selvsagt jeg også valgt de enkle og korte og styrt unda de mer lange innleggende som kanskje ikke er så enkle å gi noe klart og greit svar på. Helt klart så synes jeg at å få svar på alle disse medisinspørsmålene er svært viktig.

Men jeg synes helt klart at det hadde vært behov for en annen person. Kanskje til og med en psykiatrisk sykepleier eller noen "flinke" psykologistudenter.. Som har stor innteresse og ville gjøre dette av den grunn.. For jeg skjønner jo at DOL har lite ressurser og at det av den grunn kunne bli vanskelig å ansette en person til å gjøre dette..

Det hjelper svært lite å reklamere med tilgang til de fremste fagfolkene innen helse når de omtrent ikke er tilgjengelig..og når dere faktisk hadde et eget forum for urinveisinfeksjon så synes jeg absolutt det burde være rom for et tilbud mer slik det jeg ønsker..

jeg tror heller ikke at jeg er den eneste som savner dette på dol..For all del vil jeg legge til at selv om jeg kanskje gir litt kritikk til NHD , synes jeg også at han har vært på dol så lenge jeg husker og bør fortsette å være det!

Noe av grunnen til at dette forumet er godt er at det også finnes utrolig mange mennesker her som kan endel om psykologi etc og/eller har egne erfaringer som gir fryktelig mange gode råd på "komplekse" innlegg....

håper som sagt ikke dette blir slettet.. Jeg har sagt at jeg tror flere her er enig med meg men det vet jeg jo som sagt ikke..bare gjetter..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75624-om-tilbudet-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette innlegget blir ikke slettet. Det er kloke tanker du kommer med. Jeg tar meg den frihet å komme med noen kommentarer, ha meg tilgitt :)

"Har nemlig inntrykket av at de eneste innleggene stort sett som blir besvart er korte ukompliserte innlegg som det tar svært kort tid og svare på." -Dette er feil, jeg har vært her i flere år og kan avkrefte den teorien der. Du må huske at NHD ikke kan drive terapi med hver enkelt av oss. (stakkars mann!) Lange og utfyllende svar blir gitt i de tilfellene som krever det. Men husk også at "søkfunksjonen" er et godt redskap å bruke før man stiller spørsmål.

"En som er psykolog og ikke psykiater og har fokuset på medisiner." -En psykiater kan være like opptatt av sjelslivet som en psykolog, det avhenger ikke av tittel, men av hvilket syn man har som menneske (velger jeg å tro).

"Kanskje det ville være lurt å bringe inn en annen fagperson i tillegg til NHD" - NHD gjør en god jobb, det tror jeg du og ser. Jeg har selv tenkt tanken om at en fagperson til kunne vært nyttig her inne. Men.... jeg sitter med en liten tanke om at det fort kan bli for lettvint å føle at man "feiler noe". Å sykligjøre seg selv, eller å bli sykligjort av andre er både skremmende og vondt. Naturlige følelser.. naturlige reaksjoner kan det gjøre godt å snakke med andre medmennesker om. Det kan til tider gjøre så vondt og være så "sterkt" å snakke med noen, ansikt til ansikt, at ord... setninger blir liksom "redningen", og dermed en mulig kanal "tilbake til livet". Her kan man lesse av seg frustrasjoner, raseri og sorg, mens man i RL lever livet med langt flere aspekter og oppgaver. Men som sagt, vi trenger et sted å få utløp for følelser/ reaksjoner, -og det har vi her på DOL. Vi trenger ikke fixere til alt her i verden.

Du skriver: "Det hjelper svært lite å reklamere med tilgang til de fremste fagfolkene innen helse når de omtrent ikke er tilgjengelig". Dette er også feil. DOL har, i tillegg til psyk.foumet, en egen klinikk hvor man kan skrive "mail", betale 100- 300 kr og få lange og utfyllende svar fra dyktige psykologer (og psykiater?). Dette er et _meget_ godt tilbud.

"Noe av grunnen til at dette forumet er godt er at det også finnes utrolig mange mennesker her som kan endel om psykologi etc og/eller har egne erfaringer som gir fryktelig mange gode råd på "komplekse" innlegg...." -Jeg er helt enig med deg på dette. Jeg er evig takknemlig til de menneskene her inne som, gang på gang, orker å komme med råd, gi meg et spark bak eller en varm klem. De er rett og slett unike!

~Med vennlig hilsen bella.~

PS. "..eller noen "flinke" psykologistudenter.."

----------->kommer det eplekjekke og bedrevitende psykologi/medisiner/sykepleier studenter inn her som "fagpersonell" så spyr jeg.

Slikt får man nok av når man er innlagt. La oss nå få ha et fristed hvor vi slipper å få følelsen av å være et "intr. tilfelle man kan bruke i hovedoppgaven sin".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75624-om-tilbudet-her/#findComment-382660
Del på andre sider

Gjest Tussi18

Har du noen gode forslag til sponsorer for en slik ordning ?

DOL _har_ allerede psykologer (gå på Klinikk), hvis svar fra i likhet med andre fagpersoner koster penger.

Jeg vet ikke om jeg er unenig eller enig i det som blir skrevet, er vel litt av begge deler egentlig.

Uansett, til det som "klagebittelitt" skriver.

Det å evt. ta inn flere personer. Om det lar seg gjøre, hva med en som har greie på og kan svare på spm. om medisiner (om sånne medisiner som finnes innen psykiatrien, eller hva jeg skal si). Så kunne Nils Håvard svart på andre spm.

IKKE misforstå, jeg mener IKKE at de spm. om medisiner og det der er uviktige, for det er de ikke. Men håper dere forstår hva jeg mener.....

Vil til slutt bare si at dette stedet er et unikt sted, og det vet jeg at maaaaaange andre synest. Har skrytt av dette stedet til andre også. Er ganske fornøyd med dette forumet. Takk og lov for at vi kan ha et sånt sted å gå til, vi som føler behov for det.

Det som er så godt og bra her inne er at det er mange som kommer med gode svar, og det virker som om de fleste snakker av erfaringer. "Alle" prøver vårt beste på å komme med oppmuntringer, kloke ord og prøve å hjelpe på vår måte. Noen ganger kan det bli litt feil, men det viktigste er jo at vi har prøvd.

Helt greit, synes jeg iallefall, at noen klager. Folk må få si det de mener. Og jeg vil egentlig go litt ros til "klagebittelitt" at du gjør dette på en ganske så saklig måte.

Iallefall mener jeg det (selv om jeg kanskje ikke er enig i alt, som sagt).

Håper du fortsetter å bruke sidene selv om det kanskje ikke blir noen forandringer. Ikke gi opp. Det finnes, som du vet fra før av, mange gode og hjelpsomme mennesker her inne.....som slett ikke er verken psykolog eller fagpersoner. Og "de" svarer ofte like bra som om det skulle vært en fagperson som hadde skrevet det.

TAKK for at det finnes dette stedet. Det er såååå godt å vite at jeg har et sted å komme til (selv om det kanskje ikker er i RL, så er det likevel er fantastisk sted, som jeg faktisk er blitt glad i). Mange synes sikkert dette innlegget mitt var rart, men....jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle formulere meg :) Uansett, nå har jeg fått sagt det jeg ville si, så.....

Mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75624-om-tilbudet-her/#findComment-382766
Del på andre sider

Gjest Little Madam

NHD, psykiateren her prioriterer å svare på endel spørsmål om medisin. Men han svarer da også på mange andre spørsmål! Noen mer kompliserte enn andre.. :-)

Det er ikke psykiaterens oppgave å svare på alle innlegg her..( eller hensikt at han skal gjøre det...) Synes også mange brukere gir gode svar og tilbakemeldinger. Men av og til er det nok umulig eller ikke forsvarlig å gå inn i mer komplisert problemstilling i innlegg ved et slik tilbud som dette. Endel brukere blir oppforderet til å søke profesjonell hjelp, og det synes jeg er både rett og riktig.

Må få sagt at jeg er imponert over den innsatsen psykiateren gjør på dette forumet. Har registrert at han er her veldig ofte, og svarer brukere både på hverdager og helligdager! Uten at jeg vet noe om det,vil jeg tro at han svarer mer enn han er "forpliktet til".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75624-om-tilbudet-her/#findComment-382769
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Selvsagt blir det ikke slettet. Vi ønsker tilbakemeldinger, også negative.

Jeg forstår og er enig i din kritikk.

Jeg må velge ut hva jeg svarer på.

Siden mange av brukerne er svært gode til å svare på ikke-medikamentelle spørsmål og siden jeg oppfatter medikamentsprøsmål som de viktigere og bestemt mest eksakte, velger jeg ofte å besvare disse. Dessuten har det størst negative konsekvenser dersom disse blir besvart ukorrekt av legpersoner.

Fortsett med dine tilbakemeldinge til oss og meg :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75624-om-tilbudet-her/#findComment-383011
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...