Gå til innhold

Hvordan huske å ta medisinen?

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg gode råd. Saken er at jeg går på lithium. Greit nok. Men, den siste tiden har jeg konsekvent glemt morgendosen. Altså blir inntaket av denne medisinen inmari uregelmessig. Det vet jeg er dumt

Har et økende tankekaos og svært svingende humør fortiden. Vet ikke om det er en konsekvens av mitt uregelmessige inntak?

Hva gjør jeg? Ja, jeg har dosett. Nei, dosetten kan ikke ligge fremme da jeg har små barn med usedvanelige laaange armer. Ja,dosetten er plassert på det mest sentrale stedet i hele huset. Det skal teoretisk ikke være mulig å glemme den.

Har noen gode råd og gi meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75727-hvordan-huske-%C3%A5-ta-medisinen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg det i tannglasset og heng en stor lapp på badespeilet.

Her hjemme er jeg den eneste som husker søppla %¤&¤%&¤. Jeg hang, i forbannelsen, en stor lapp på ytterdøren HUSK SØPPLA, men ingen så den unntatt jeg og alle gjestene.

Så jeg vet egentlig ikke hvor godt det rådet mitt er :)

Skrive lapp og henge den opp et strategisk sted?

Takk begge to! Glemte å si at jeg har prøvd med lapp, men glemt det og. Går liksom bare et par sek. og vips ute av hodet igjen.

Kanskje jeg rett og slett skal henge opp en plakat utenfor kjøkkenvinduet mitt: Husk litium?

Da slutter vel naboene å hilse, men hva betyr det hvis jeg kan få i meg denne pillen regelmessig?..:)

Takk igjen begge to!

Takk begge to! Glemte å si at jeg har prøvd med lapp, men glemt det og. Går liksom bare et par sek. og vips ute av hodet igjen.

Kanskje jeg rett og slett skal henge opp en plakat utenfor kjøkkenvinduet mitt: Husk litium?

Da slutter vel naboene å hilse, men hva betyr det hvis jeg kan få i meg denne pillen regelmessig?..:)

Takk igjen begge to!

*hehehe*

Hva er det aller første du gjør om morgenen? Ja, bortsett fra å gå på do da :)

*hehehe*

Hva er det aller første du gjør om morgenen? Ja, bortsett fra å gå på do da :)

Den var genial! Bruker jeg sånne gule postit-lapper kan jeg klistre dem på meg videre på min ferd til kaffemaskinen.

Oj! Tid for kveldsdosen. Må ikke glemme den nå. :)

Zirine! - hvis dette funker geniærklærer jeg deg!

Annonse

Den var genial! Bruker jeg sånne gule postit-lapper kan jeg klistre dem på meg videre på min ferd til kaffemaskinen.

Oj! Tid for kveldsdosen. Må ikke glemme den nå. :)

Zirine! - hvis dette funker geniærklærer jeg deg!

Jeg skal tenke på deg i morgen tidlig *hehe*

Jeg vil gjerne bli genierklært. Jeg skårer så lavt på iq testene, skjønner du, at samboeren min har begynt å lure på om jeg egentlig er egnet til å få egen kniv og gaffel :)

Så bare kjør på du - strø om deg med godord.

man kjøper seg et sånn derre rosa dosett smykke, og bærer hele røkla rundt halsen!

*ufattelig glup*

Ja, det kan vise seg å være siste utvei. *Legger ansiktet i alvorlige tenkefolder*

Men bella, burde jeg kanskje skrive navnet på medisinen utenpå den rosa boksen? Så har jeg rett og slett et kjede rundt halsen der det står litium? Ingen i vårt fordomsfrie land vil vel reagere på det?

:)

Men du, finnes en sånn dosett på ordentlig? Kanskje jeg trenger en...

eg har mobilen stilt inn på alarm på eit bestemt klokkeslett kvar dag. den piper, eg tenker "åh, medisinen, ja!" og så tar eg den.

det duger, for eg kan være heilt elendig på å huske sånne ting :)

Den var super! Mobilen glemmer jeg nemlig aldri å slå på om morgenen. Den er jo livsviktig. Tenk om noen har sendt meg en sms!

:-)

Tusen takk!

Ja, det kan vise seg å være siste utvei. *Legger ansiktet i alvorlige tenkefolder*

Men bella, burde jeg kanskje skrive navnet på medisinen utenpå den rosa boksen? Så har jeg rett og slett et kjede rundt halsen der det står litium? Ingen i vårt fordomsfrie land vil vel reagere på det?

:)

Men du, finnes en sånn dosett på ordentlig? Kanskje jeg trenger en...

*LOL*!! neida kjære venn.. INGEN vil vel reagere på noe sånt.... Hvis du skulle være så uheldig å bli innlagt igjen kan du jo bruke tiden som dine med.pasienter ser på hotell cæsar, til å lage et fargerikt perlekjede til å henge dosetten i.

Nei.. fra alvor til spøk, jeg støtter zirena`s forslag. Setter jeg på mobilen så glemmer jeg hvorfor alarmen går og da er jeg like langt. *senil*

Jeg skal tenke på deg i morgen tidlig *hehe*

Jeg vil gjerne bli genierklært. Jeg skårer så lavt på iq testene, skjønner du, at samboeren min har begynt å lure på om jeg egentlig er egnet til å få egen kniv og gaffel :)

Så bare kjør på du - strø om deg med godord.

Rart det der med samboere og ektefeller. Vi skaffer dem oss frivillig, men det er ikke akkurat der vi får drahjelp med selvtilliten....

:-)

*Sukker en smule kynisk over livet*

Annonse

*LOL*!! neida kjære venn.. INGEN vil vel reagere på noe sånt.... Hvis du skulle være så uheldig å bli innlagt igjen kan du jo bruke tiden som dine med.pasienter ser på hotell cæsar, til å lage et fargerikt perlekjede til å henge dosetten i.

Nei.. fra alvor til spøk, jeg støtter zirena`s forslag. Setter jeg på mobilen så glemmer jeg hvorfor alarmen går og da er jeg like langt. *senil*

*Hyler av latter*

Har nå bestemt at vi skal starte sånn standup komedian show i stereo. Vi kan jo bare fortelle anekdoter fra de tider vi ser hotel Cesar.

:-):-)

Natta-natta bella!

Jeg er ingen mobilekspert, men ser at mannen min stadig bruker alarmfunksjonen i jobbsammenheng, og da skriver han samtidig med tekst hvilken avtale det gjelder. Så da slipper du å huske det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...