Gå til innhold

Hjernekontroll

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Kanskje det er tvangstanker du har? Det har nemlig jeg også, og det er ganske slitsomt. Jeg får også grusomme "bilder" og forestillinger inni hodet mitt, og tenker ofte: "Huff, tenk om jeg gjør noe sånt!". Jeg vet at jeg aldri vil gjøre noe sånt, men det hjelper ikke. De dukker opp hele tiden. For å forsikre meg om at jeg ikke gjør noe av dette, gjør jeg visse handlinger for å få tankene vekk. Men det varer ikke så lenge, like etterpå er det i gang igjen. Er det sånn for deg også?

Skjønte ikke helt hva du mente med at du var redd for å forbinde tingene med situasjonen? Betyr det at du er redd for å gjøre/oppleve noe av de bildene i virkeligheten?

Var kanskje ikke så mye hjelp i svaret mitt, men...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75741-hjernekontroll/#findComment-383873
Del på andre sider

Hei! Kanskje det er tvangstanker du har? Det har nemlig jeg også, og det er ganske slitsomt. Jeg får også grusomme "bilder" og forestillinger inni hodet mitt, og tenker ofte: "Huff, tenk om jeg gjør noe sånt!". Jeg vet at jeg aldri vil gjøre noe sånt, men det hjelper ikke. De dukker opp hele tiden. For å forsikre meg om at jeg ikke gjør noe av dette, gjør jeg visse handlinger for å få tankene vekk. Men det varer ikke så lenge, like etterpå er det i gang igjen. Er det sånn for deg også?

Skjønte ikke helt hva du mente med at du var redd for å forbinde tingene med situasjonen? Betyr det at du er redd for å gjøre/oppleve noe av de bildene i virkeligheten?

Var kanskje ikke så mye hjelp i svaret mitt, men...

Fytti-katta, samme problemet selv. Ta et eksempel på det du ikke forstod:

Jeg så f.eks et ekkelt bilde på internett. Da må jeg gå på en annen side som jeg vanligvis ikke går på eller ikke eksiterer (www.a.com eller www.a.no) for å ikke forbinde en side jeg liker og har gode følelser for med en ekkel en. Det er irriterende. Veldig irriterende. Kommer vanligvis over det på et par dager. Hvis du ikke har dette problemet, så takk noen!

KubusMannen

kubusmannen.cjb.org

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75741-hjernekontroll/#findComment-384194
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...