Gå til innhold

Forhold med en som er deprimert - bekymret

Anbefalte innlegg

Min relativt nye kjæreste har psykiske problemer. Han har voldsomme humørsvingninger, og er nå inne i en veldig depressiv periode. Han er nå innlagt i åpen avdeling.

Han har ikke fått noe behandling før, og han sier han aldri har vært så langt nede før.

Hvordan er det å være kjæreste med en som er depressiv? Jeg blir så skremt når han på sitt verste, når han ødelegger ting og hater seg selv..

Varer slike forhold? Blir folk friske???

Er så redd...Føler meg ikke særlig sterk jeg heller, men nå må jeg være den sterkeste av oss..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75746-forhold-med-en-som-er-deprimert-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis DU ikke er særlig sterk, som du sier, tror jeg faktisk jeg ville råde deg til å rygge ut av forholdet. Hvis du ikke er alt for involvert følelsesmessig da.

Hos oss er det meg som er den deprimerte og 'humørsvingende', og jeg vet hvor mye det sliter på resten av familien.

Men MIN mann er sterk, og så har han kjent meg når jeg var frisk.

Men å begynne et forhold på denne måten høres trist ut. Da går du jo glipp av all gleden som skulle være i begynnelsen av forholdet.

Det går an å ta opp forholdet når han er friskere, hvis dere vil vet du. Hvis han vil DITT beste (dvs hvis han er glad nok i deg), så vil hanf orstå det (tror jeg).

Gjest Pa. Janne

Min samboer har det samme problemet !

Hans løsning for å bli bedre , var å rette fokus mot andre mennesker ved å lese bøker...

Forskjellige selvutviklings bøker...

Resultatet ble at han fikk et mer avslappet forhold til seg selv og andre.

Han bruker medisiner enda...men er nesten et nytt menneske...

Jeg krysser fingrene...

Ikke gi han opp, hvis han gjør alt han kan for å bli bedre.

Kanskje du kan gi han ro og tid til å bli bedre. Ikke på noen måte må du presse ham til noe han ikke liker, hvist han da ikke bare feks. sitter hele dagen foran tv`n ...

Ønsker deg alt godt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...