Gå til innhold

Hvor er kjærligheten?

Anbefalte innlegg

Gjest Tankefull

Noen som har sett den? Noen som har opplevd den? Noen som har hatt den? Noen som har delt den? Noen som gjemmer den? Jeg har alt i livet bortsett fra kjærligheten, og dermed mangler jeg også alt. Ser mennesker overalt, men kjærligheten synes å være fraværende. Tusenvis sliter med ensomhet og de færreste får tilfredstilt sitt behov for de varme verdier. Hvorfor er samfunn blitt slik? Finnes det håp i elendigheten? Svartmaler jeg eller er virkeligheten virker slik jeg beskriver? Noen tanker? Noen ideer? Noe kjærlighet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75832-hvor-er-kj%C3%A6rligheten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nurket mørkeredd

Den er der ute et sted. Jeg har møtt meg og den gjorde meg godt. Jeg fikk trøst. Jeg slapp å bære alle bekymringene på ryggen. Kjærligheten tok dem fra meg og ga meg en følelse av fredelighet. Jeg fikk slappe av fra denne verdens kaos og roen senket seg i min sjel.

Hvis du tenker på det på den måten, istendenfor at det er noe du skal få, så er det nok nærmere virkeligheten.

Om du gir mye en periode, og føler du ikke får noe igjen, så kan det senere komme en periode hvor du ikke orker å gi, men hvor du kan motta.

Og så må du være fornøyd med kjærlighet i korte perioder, noen ganger bare øyeblikk.

Og du må skille mellom kjærlighet med seksuelle undertoner og annen kjærlighet.

Kjærlighet kan være samhørighet med andre mennesker. Å vite at du er godtatt selv om du har mange feil og gjør endel du selv ikke er stolt av.

Det kan være et hund som ønsker deg velkommen hjem, at en av ungene dine gir deg en klem og søker din nærhet når du trodde du hadde skjøvet dem vekk med nerve-masinga di, en venninne som sier det er godt å prate med deg, et familiemedlem som lyser opp når dere treffes etter en lang tid og får deg til å skjønne at nettopp du har satt spor etter deg. Naturopplevelser gir mye, du har vel hørt uttrykket kjærlighet til naturen.

Mange små ting som du må samle på.

Tror det er slik. At kjærligheten er i alt rundt deg.

Ikke det at JEG er like flink til å nyte alle disse småtingene hele tiden. Da hadde jeg nok ikke slitt med problemer som jeg gjør. Men det hjelper å tenke på det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...