Gå til innhold

Når slutte i terapi?

Anbefalte innlegg

Fine1365379966

Når og hvordan slutter jeg hos psykiatren ?

Bipolar er en kronisk sykdom. Nå har jeg blitt medisinert igjen og vært bra så lenge at jeg håper dette er rett medisin.

Jeg tror jeg trenger støtte en stund til, og jeg vil gjerne lære mer om og godta sykdommen.

Men jeg forstår ikke psykiatere og systemene deres. NÅ ER JEG LEI OG FRUSTRERT OVER Å VÆRE PASIENT.

Denne siste gode psykiateren min hadde ikke fått med seg at jeg hadde fått diagnosen Bipolar og derfor sendt over til han.

(Dette har han tatt selvkritikk på. Men det har fått konsekvenser.

JEG HAR TRE ALTERNATIVER:

1. Slutte brått (eller må jeg trappe ned forsiktig -- )

2. Fortsette, også si hvordan jeg har det. Snakke ut, jobbe med frustrasjonben, prøve å forstå "dem"(behandlerne).

3. Gå tilbake til psykologen som sendte meg til denne psykiatern pga diagnosen Bipolar!! Da får jeg bruke psykiateren til medisin. Og det er bra for han har hjulpet meg godt.

Kan jeg legge fram disse tre alternativen for han ?

(Men jeg orker ikke tanken på alt han da liksom tillegger meg, all psykologiseringen)

PUH.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75868-n%C3%A5r-slutte-i-terapi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...