Gå til innhold

Depresjon

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest trrrish

ja,hvordan det? moren min var bipolar, sånn foregikk det:

hun ringte legen og fikk seg selv lagt inn så snart hun ble deppa og satt i stolen og glodde i lufta. så var hun på psykiatrisk en stund, og ble normal igjen og begynte å jobbe. så går det noen år, så ble hun deppa igjen med vonde tanker, ringer legen og får seg selv lagt inn på ny. er der en stund og kommer ut normal igjen og begynner å jobbe. så gjentar det seg et par år etter. så går hun på slankekurs og går ned 15 kg og så raste tankene rundt i hodet eller noe sånt, så var det så ubehagelig, dvs hun var visstnok manisk, så derfor ringte hun legen på ny og får seg selv lagt inn atter en gang. så skaffa hun seg privatpraktiserende psykiater som satt henne på litium, så ble hun verken deppa eller manisk igjen. så dør hun av kreft en sju år etter. og dett var dett. jeje henne om det, men om jeg skulle ringt legen og fått meg selv lagt inn så snart jeg ble deppa og glodde i lufta, hadde jeg faen vært der mange ganger selv. så jeg respekterer ikke bipolare. helt fjernt. gå å legge seg inn straks en glor i lufta. herregud ass. blææh. ja en til ting, hun slo som et helvete når hun ble sinna. så bipolare er vel ganske voldelige også. styr unna sier jeg bare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76143-depresjon/#findComment-386706
Del på andre sider

Gjest trrrish

hun ringte legen og fikk seg selv lagt inn så snart hun ble deppa og satt i stolen og glodde i lufta. så var hun på psykiatrisk en stund, og ble normal igjen og begynte å jobbe. så går det noen år, så ble hun deppa igjen med vonde tanker, ringer legen og får seg selv lagt inn på ny. er der en stund og kommer ut normal igjen og begynner å jobbe. så gjentar det seg et par år etter. så går hun på slankekurs og går ned 15 kg og så raste tankene rundt i hodet eller noe sånt, så var det så ubehagelig, dvs hun var visstnok manisk, så derfor ringte hun legen på ny og får seg selv lagt inn atter en gang. så skaffa hun seg privatpraktiserende psykiater som satt henne på litium, så ble hun verken deppa eller manisk igjen. så dør hun av kreft en sju år etter. og dett var dett. jeje henne om det, men om jeg skulle ringt legen og fått meg selv lagt inn så snart jeg ble deppa og glodde i lufta, hadde jeg faen vært der mange ganger selv. så jeg respekterer ikke bipolare. helt fjernt. gå å legge seg inn straks en glor i lufta. herregud ass. blææh. ja en til ting, hun slo som et helvete når hun ble sinna. så bipolare er vel ganske voldelige også. styr unna sier jeg bare.

kom på en ting til: oldefaren min var også bipolar, så han ble alkoholiker og spilte vekk hele bondegården sin. styr unna.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76143-depresjon/#findComment-386709
Del på andre sider

javel..og hvilken planet kommer du fra om jeg tør spørre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76143-depresjon/#findComment-386768
Del på andre sider

gå heller å skaff deg litt info om hva bipolar lidelse egentlig dreier seg om istedet for å rakke ned på noe som du tydeligvis overhodet ikke har satt deg inn i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76143-depresjon/#findComment-386777
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Disorder = lidelse. En har valgt disse ordene i diagnosene i stedet for disease/sykdom.

Bipoalar betyr at pasienten har hatt både oppoversvingninger (mani/hypomani) og nedoversvingninger (depresjon) i forløpet av sykdommen.

Tidligere ble lidelsen kalt manisk depressiv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76143-depresjon/#findComment-387128
Del på andre sider

Gjest calestia

kom på en ting til: oldefaren min var også bipolar, så han ble alkoholiker og spilte vekk hele bondegården sin. styr unna.

og jeg lurer på hvem man skal tro på. en overlege som sier jeg er bipolar, en nevrolog som sier jeg er manisk, en lege som forteller meg om feil på hjernen min, eller en psykolog som sier at det handler om følelser..

å ja.. også var det han som slang ut at jeg var alvorlig syk, det måtte jeg innse, og jeg kom aldri til å bli bra.

rot i skallen min i dag, og hvem i helv........ skal jeg tro på.. men om jeg er bipolar.. så er jeg vel ganske snill fordet..??

for jeg vil ikke være slem.

og du.. moren min slengte en stol og en støvsuger etter meg.. men hun var ikke bipolar..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76143-depresjon/#findComment-387396
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

og jeg lurer på hvem man skal tro på. en overlege som sier jeg er bipolar, en nevrolog som sier jeg er manisk, en lege som forteller meg om feil på hjernen min, eller en psykolog som sier at det handler om følelser..

å ja.. også var det han som slang ut at jeg var alvorlig syk, det måtte jeg innse, og jeg kom aldri til å bli bra.

rot i skallen min i dag, og hvem i helv........ skal jeg tro på.. men om jeg er bipolar.. så er jeg vel ganske snill fordet..??

for jeg vil ikke være slem.

og du.. moren min slengte en stol og en støvsuger etter meg.. men hun var ikke bipolar..

Om har en mani som nevrologen sier, så er du bipolar slik overlegen sier. Da er det en "feil" på hjernen din som legen sa, og det handler om følelser som psykologen helt riktig påpeker.

Og du kan godt være snill for det :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76143-depresjon/#findComment-387405
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Ja, det er greit at du hadde den oppfatningen av bipolar, men hadde vel strengt tatt ikke trengt å vite hva du følte for din mor!!!! Så lenge du ikke er rammet selv av en slik lidelse synes jeg du bør holde kjeft! Jeg er mentalt frisk, men har en venn som fikk denne diagnosen og ville vite litt mer uten å kontakte en lege. Må ha litt medfølelse for de rundt seg, noe du tydeligvis ikke har. Men takk for at du svarte på sp.målet mitt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76143-depresjon/#findComment-388110
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

haha nei tror jaggu jeg veit mer enn nok om det der ellers takk.

Du må jo være av de mest ufølsome personer jeg har opplevd??!! Har du hatt en forferdelig oppvekst bør du kanskje ta kontakt med en psykolog og snakket deg litt lettere til sinns.......?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76143-depresjon/#findComment-388117
Del på andre sider

Gjest trrrish

Ja, det er greit at du hadde den oppfatningen av bipolar, men hadde vel strengt tatt ikke trengt å vite hva du følte for din mor!!!! Så lenge du ikke er rammet selv av en slik lidelse synes jeg du bør holde kjeft! Jeg er mentalt frisk, men har en venn som fikk denne diagnosen og ville vite litt mer uten å kontakte en lege. Må ha litt medfølelse for de rundt seg, noe du tydeligvis ikke har. Men takk for at du svarte på sp.målet mitt.

bare hyggelig:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76143-depresjon/#findComment-388764
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...