Gå til innhold

til Laila eller Jorunn


Gjest trøstespiseren

Anbefalte innlegg

Gjest trøstespiseren

jeg er en jente på 15 år.jeg har nettopp hatt en kort periode over ca 2 mnd der jeg slet med sf,(ca 2 uker siden) jeg spiste lite og spydde opp igjen det jeg hadde spist minst en gang om dagen. Nå har jeg kommet på bedringens vei, spiser helt normalt og spyr ikke lenger. Men ofte kjenner jeg et voldsomt sug etter mat, og når jeg har spist mye usunt klarer jeg ikke å tenke på annet enn at jeg vil spy. Men jeg vil ikke inn helvetet igjen!! Har lest svarene dine her, og der skriver du at man bør spise regelmessig med variert kost. Hvis dette vil hjelpe på søtsuget mitt, vil jeg prøve dette, nå spiser jeg masse mellommåltider og sånn, og det er jo ikke sunt!! Kan du fortelle meg hva jeg bør spise til enhver tid av dagen?? Jeg trener fotball 4 ganger i uken. Vær så snill å hjelp meg, jeg vet ikke hvor lenge jeg klarerå stå i mot lenger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære trøstespiseren! Å sette opp en kostliste her kan jeg dessverre ikke gjøre, men råde deg til å ta spørsmålet ditt opp på forumet om ernæring her på doktoronline. Når det gjelder dine mellommåltider;- dersom de består av frukt og grønnsaker skal du ikke være bekymret, det er normalt å ha et vist behov for mellommåltider . Det viktigste er at måltidene er varierte, slik at du får i deg daglig de viktigste næringsstoffene som kroppen trenger.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...