Gå til innhold

yrkesrettet attføring og vente-penger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

anita21365380398

Når og om du får yrkesrettet attføring får du ca 66% av din tidligere lønn.

Er du under 23 år tror jeg du får ca 3,3 poeng. Det vil si du har 3.3 G, en G= kr 54 170 ,- tror du da vil få ca kr 190 000,- som årslønn tar man 66% av det sitter man igjen med ca kr 125 000,- som du vil få utbetalt pr år. Du må også betale skatt av dette beløpet (ca 20-25% skatt).

(Mulig dette med 3,3 poeng gjelder KUN om man blir uføretrygdet når man er under 23 år).

anita21365380398

Tror jeg misforsto deg litt du mener vel om du har krav på både vente-penger og afføringspenger på en og samme tid.

Du kan få vente penger mens du venter på svar på attføringssøknaden din. Når den evetuelt går igjennom vil du nå kun få attføringspenger.

Husk at får du avslag kan du anke dette inne til fylkestrygdekontoret, noe som anbefales da det i mange tilfeller kan gå din vei, (det er viktig med dokumentasjon fra lege om hvorfor du krever attføring).

Har du fått mindre i vente penger enn du vil få i attføringspenger tror jeg du vil få etterbetalt det som eventuelt ble over det du fikk i vente-penger

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...