Gå til innhold

Søndagsskole ol.

Anbefalte innlegg

*Er det respektløst å fortelle om min tru til folk som trur på en annen Gud??*

Svar:Nei, ikke hvis du tillater at de du messer til gjør det samme mot deg(lar de fortelle om sin gud til deg)!

*Er det respektløst av meg å tru at kristendommen er den "rette" religionen?*

Svar:Neida, det er ikke respektløst at du mener at kristendommen er den "rette" religionen,så lenge du er klar over at dette er _din_ mening, og respekterer at andre mener helt motsatt.

*Hva er det å prakke på andre min tro??*

Svar:f.eks. og lokke unger til seg til et misjonshus ved og gi dem ting eller reiser som de ikke klarer og stå imot.Ungene skal komme dit av fri vilje,uten og bli lokket med belønning!(dette var bare et eksempel!)

*Eg er engasjert i å driver en del barne og ungdomsarbeid..

Men her kommer jo barna av fri vilje og får høre om Jesus..

Er det å prakke på de min tro?*

Svar:Det er ikke og prakke på hvis ungene ikke blir lokket med gevinst, og hvis ungene er store nok til og skjønne hva de går til!

*Eg springer ikkje etter folk på gata...

Eg holder aldrig noen fast for å fortelle dei om det eg trur på....*

Svar:Takk og pris for det ; )

*Driver ikkje søndagskole, men som sakt en del andre ting..*

.....En del andre ting?....Å ka ligg i d då?...

Vel, nå har jeg blakka meg på tellerskritt grunnet denne #samtalen#,så jeg må avslutte her!Stå på!

Hei!

Beklager at eg drar penger ut av lommeboka di med dette her med, må jo komme med eit siste svar...

En del andre ting betyr for eksempel:

Leir ( vi har fulle leirer nesten 3-4 mnd før leirene tar til, så her tvinger me i allefall ingen til å komme...)

KRIK - Kristen Idrets Kontakt

Fotball og sånt + andakt..

(ungdommer)

Barnelag og ungdomslag.

--

Berre ein ting om å lokke med ting...

Er det å lokke når ein serverer mat?

Kan jo være at de komme kun fordi eg baker så sinsvakt god sjokkolade kake..??

Eller når ein har utloddning..

( kommer jo en drøss med spillegale barn...)

Men eg mener noe må en jo gjøre på...

Eller skal en synge å ha andakt hele tiden...

Bare noen tanker..

Men ikkje bruk opp hele matbudsjette på å svare meg..

Ha ein fin dag!

Ønsker deg alt godt!

mvh

Fortsetter under...

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• misjonær

26

• Zirine

5

• McLoud

5

• Jorunn

4

Mest aktive i denne tråden

*rekke opp hånda*

Gikk på søndagsskole i regi av pinsemenigheta da jeg var under skolealder. Husker innledende samlingsstund for alle, flanellograf og gullfisker i oppmøtekortet. Sanger som "This little light of mine" i norsk versjon kan jeg også såvidt erindre. De fleste ungdommene som ikke drev med idrettsaktiviteter gikk på Junioren der en kveld i uka, det var en slags fritidsklubb rett og slett. De arrangerte flere turer, til Liseberg, Sälen osv. De hadde sikkert andakter, men det var ikke det man snakket om i gjengen etterpå! ;o)

Så var jeg som barn med på samlingsstunder hver 14. dag hjemme hos noen naboer fra santal(?)misjonen. Derfra husker jeg hobbyaktiviteter som store collager (klippet ut filtfigurer og limte på enorme papirark), fyrstikkbyggeprosjekt, sang og foredrag om misjonsprosjekt - og så hadde vi loddtrekning med tusjmerkede ispinner som lodd. Husker ikke hva gevinsten var..

Noe egentlig budskap kan jeg egentlig ikke huske - det var først under konfirmantleiren at jeg holdt på å donere sjelen min til kirka..!

Annonse

Jeg gikk på søndagsskole, men jeg tror ikke vi hadde møter så ofte. Husker ikke så mye igjen. Men historiene fra Bibelsoga på skolen sitter fortsatt 45 år etterpå!

Hei!

Du husker altså historiene..

Betyr de noe for deg i det daglige liv??

Ha ein fin dag!

*rekke opp hånda*

Gikk på søndagsskole i regi av pinsemenigheta da jeg var under skolealder. Husker innledende samlingsstund for alle, flanellograf og gullfisker i oppmøtekortet. Sanger som "This little light of mine" i norsk versjon kan jeg også såvidt erindre. De fleste ungdommene som ikke drev med idrettsaktiviteter gikk på Junioren der en kveld i uka, det var en slags fritidsklubb rett og slett. De arrangerte flere turer, til Liseberg, Sälen osv. De hadde sikkert andakter, men det var ikke det man snakket om i gjengen etterpå! ;o)

Så var jeg som barn med på samlingsstunder hver 14. dag hjemme hos noen naboer fra santal(?)misjonen. Derfra husker jeg hobbyaktiviteter som store collager (klippet ut filtfigurer og limte på enorme papirark), fyrstikkbyggeprosjekt, sang og foredrag om misjonsprosjekt - og så hadde vi loddtrekning med tusjmerkede ispinner som lodd. Husker ikke hva gevinsten var..

Noe egentlig budskap kan jeg egentlig ikke huske - det var først under konfirmantleiren at jeg holdt på å donere sjelen min til kirka..!

Hei!

Santal misjonen var rett...

(viss ikkje det var Sandal??)

Men betyr alt dette noe for deg i dag??

mvh

Søndagsskoledama var ufattelig gammel, ufattelig streng, hadde ufattelig gammel og streng stemme, sang ufattelig dårlig (på ufattelig triste salmer) og akkompagnerte seg selv med ufattelig dårlig orgelmusikk.

Lyspunktet var stjerner, røde og ekte gull, som ble limt inn i 'søndagsskoleboka'. Den besto av ett stykk brett, tror jeg, og var en slags oppmøteprotokoll.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...