Gå til innhold

Bør en gå tur med bikkja hver dag?

Anbefalte innlegg

Gjest Trientali

Joda alt det er sikkert sant,men å sidestille meg med ei bikkje blir drøyt......da trangen til å sniffe andre i ræva ikke er så stor...;)))

Jeg er ganske enkelt ikke en spesielt dyrekjær person og det tør jeg glatt innrømme..

Derfor er jeg såpass oppegående nok til å skjønne at ingen dyr ville trivdes hos meg.....derfor har jeg heller ingen!

da er det fint du tenker så langt, for det er mange som ikke gjør. Har folk ikke tid eller ansvarsfølelse nok til å kunne ta deg av en hund (og gjøre noe så enkelt som å gå tur med den hver dag) så passer man nok ikke til å ha hund. Skulle bare ønske at folk viste mer ansvar. Sidestiller ikke deg/andre med en hund, men prøver å få frem det er også et levende vesen med behov og ønsker, som eierne har *plikt* og ansvar til å ta vare på.

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Carlina

8

• kie

7

• Sør

6

• leenie

6

Mest aktive i denne tråden

da er det fint du tenker så langt, for det er mange som ikke gjør. Har folk ikke tid eller ansvarsfølelse nok til å kunne ta deg av en hund (og gjøre noe så enkelt som å gå tur med den hver dag) så passer man nok ikke til å ha hund. Skulle bare ønske at folk viste mer ansvar. Sidestiller ikke deg/andre med en hund, men prøver å få frem det er også et levende vesen med behov og ønsker, som eierne har *plikt* og ansvar til å ta vare på.

Ja kjæle dyr plikter..gubben kom hjem med fugl en gang...den bodde her noe uker...nå er den en annen plass...

=o)

det er mulig det, men det betyr ikke at de har det godt. tenk om du var innestengt hele dagen eller sto sperret fast i et bånd med minimalt område å røre deg på og ikke fikk gjort noe av det du liker (i hundens øyne gå tur, snuse, få brukt seg på den er ment til)

er akukurat det samme sett. selv om de "kun" er hunder har de mange behov som vi som eiere må tilfredsstille og tenke på.

skjønner ikke at noen har samvittighet til å behandle et annet levende vesen sånn.

se hunden inn i øyene, og jeg skjønner ikke at noen kan la være å bry seg om et så skjønt dyr.

Nå får du slutte. Det er rikitg at man skal være snill og god med dyra men denne hunden har det sikkert mye mye bedre enn faktisk hva mange barn har det ute i verden. (Kanskje en liten tankevekker)

Hvis en skal tenke slik som deg, hva så med kuer, geiter sauer og diverse andre dyr da som faktisk kun står i en bås nesten hele året? Hunden hennes fikk jo være inne og ha det sosialt, ute i en løpestreng hvor han kan få rørt på seg i tillegg til at han ihvertfall fikk gå turer tre ganger i uka. Det er ikke mishandling og det får da være måte på hvor kjempehøy prioritering et dyr skal ha.Det er ikke alle som har like god tid heller. Jeg tror denne hunden har det mere enn bra nok. Det er faktisk "berre ein hund" som en eller annen forfatter sa.

Gjest Trientali

Nå får du slutte. Det er rikitg at man skal være snill og god med dyra men denne hunden har det sikkert mye mye bedre enn faktisk hva mange barn har det ute i verden. (Kanskje en liten tankevekker)

Hvis en skal tenke slik som deg, hva så med kuer, geiter sauer og diverse andre dyr da som faktisk kun står i en bås nesten hele året? Hunden hennes fikk jo være inne og ha det sosialt, ute i en løpestreng hvor han kan få rørt på seg i tillegg til at han ihvertfall fikk gå turer tre ganger i uka. Det er ikke mishandling og det får da være måte på hvor kjempehøy prioritering et dyr skal ha.Det er ikke alle som har like god tid heller. Jeg tror denne hunden har det mere enn bra nok. Det er faktisk "berre ein hund" som en eller annen forfatter sa.

nei jeg "slutter ikke". Er fullt klar over det er mange barn som har det mye verre, men det er ikke poenget nå, og faktisk så bryr jeg meg endel om hunder/dyr ja. Og man må begynne noen plass. Akkurat nå gjaldt det denne hunden, og at han skal få det bedre. Unnskylder meg ikke for å bry meg. Hun ba om folks menniger om hva andre syns, og syns jeg har fått fra det nå. Faktisk så gir hunden min meg mer enn det mange mennesker kan gi meg. Så det er kanskje derfor jeg bryr meg så mye. For meg er hunden min en av mine høyeste prioriteringer, forventer ikke at alle skal gjøre det samme. Men jeg håper hvertfall at de skal ha det bra. Og det tviler jeg på at denne hunden har det. Og her var det faktisk ikke snakk om at hunden skulle få så "kjempehøy prioritering" som du sier, men å få gå tur hver dag, og få bruke seg. Det tror jeg gir mye til hunden, og krever faktisk ikke så mye av en selv. Hvis du tror hunden har bra av å få noen små turer et par ganger i uka, og å stå i løpestreng (som er noe av det verste som finnes), og få det han trenger av kun å være inne (og du kaller det sosialisering) har du masse å lære om hund. Og det er ikke "berre en hund". Det er et levende vesen. Prøv å tenk deg litt om.

Annonse

Ja, man bør gå tur med hunden hver dag - flere ganger for dagen. Hvis du ikke kan det, så mener jeg du bør se om du kan finne andre eiere til hunden din. Alle hunder trenger mosjon for å ha det godt, og enkelte hunderaser trenger mer mental stimulans enn andre. De har behov for å kunne leke fritt og innimellom møte andre hunder/dyr.

Jeg elsker og har alltid eid hund bortsett fra de siste 15 år. En hund ville ikke få det godt hos oss - derfor har vi valgt det bort. Det burde du også gjøre.

nei jeg "slutter ikke". Er fullt klar over det er mange barn som har det mye verre, men det er ikke poenget nå, og faktisk så bryr jeg meg endel om hunder/dyr ja. Og man må begynne noen plass. Akkurat nå gjaldt det denne hunden, og at han skal få det bedre. Unnskylder meg ikke for å bry meg. Hun ba om folks menniger om hva andre syns, og syns jeg har fått fra det nå. Faktisk så gir hunden min meg mer enn det mange mennesker kan gi meg. Så det er kanskje derfor jeg bryr meg så mye. For meg er hunden min en av mine høyeste prioriteringer, forventer ikke at alle skal gjøre det samme. Men jeg håper hvertfall at de skal ha det bra. Og det tviler jeg på at denne hunden har det. Og her var det faktisk ikke snakk om at hunden skulle få så "kjempehøy prioritering" som du sier, men å få gå tur hver dag, og få bruke seg. Det tror jeg gir mye til hunden, og krever faktisk ikke så mye av en selv. Hvis du tror hunden har bra av å få noen små turer et par ganger i uka, og å stå i løpestreng (som er noe av det verste som finnes), og få det han trenger av kun å være inne (og du kaller det sosialisering) har du masse å lære om hund. Og det er ikke "berre en hund". Det er et levende vesen. Prøv å tenk deg litt om.

Jeg er enig med deg Trientali.

Hvis du mener at du ikke overhodet er ute med bikkja hver dag, så synes jeg det grenser til dyremishandling. Et par småturer på 15-20 minutter bør man i det minste ta hver dag og så heller lengre turer noen ganger i uka.

Veldig enig med deg her!

Ja, man bør gå tur med hunden hver dag - flere ganger for dagen. Hvis du ikke kan det, så mener jeg du bør se om du kan finne andre eiere til hunden din. Alle hunder trenger mosjon for å ha det godt, og enkelte hunderaser trenger mer mental stimulans enn andre. De har behov for å kunne leke fritt og innimellom møte andre hunder/dyr.

Jeg elsker og har alltid eid hund bortsett fra de siste 15 år. En hund ville ikke få det godt hos oss - derfor har vi valgt det bort. Det burde du også gjøre.

Akkurat den der har jeg måttet tenke på også. Små unger som var mye syke, jeg hadde bekkenløsning og mannen min jobbet mye.

Vi var i ferd med å gi bort hunden men klarte det ikke. Så vi "ansatte" noen til å gå tur med hunden da det var som verst.(lillebroren min ;-)) Det var vel verdt pengene!

Da vi igjen ble i stand til å ta oss av det selv, var vi sjeleglad for at vi hadde beholdt hunden.

Jeg gruer meg noe forferdelig til den dagen han dør. Ser jo at han begynner å bli gammel.

Men, i allefall. Det at man ikke kan gå turer i perioder kan skje alle. Men man er fortsatt ansvarlig for at hunden får tur! Det ansvaret kommer man ikke unna.

Annonse

Du har ansvar for at hunden får tur hver dag.

Kan du ikke gå selv får du betale noen for å gjøre det.

Ansvaret er ditt uansett!

Hei,

Ingen har vel påstått at det er noen andres ansvar... ???

Uansett tror jeg nok hunden overlever om den ligger i sofaen en dag! :-)

Med vennlig hilsen

Sør, dette forstår ikke du deg på.

Husj!

;-)

Ps: Jeg har fortsatt bare 5.

*forberedt*

Hei,

Jeg synes dette "tar litt av". Greit at hunden sikkert "har godt av mosjon" (og eieren også *ler*) men det er snakk om en hund, og ikke noe menneske. Poenget med å holde en hund må jo være at det skal være "kjekt", og ikke en slags luksus-hobby, for folk som er så rike at de slipper å jobbe, men bare kan gå tur med hunden.

Enkelte i denne tråden mener tilsynelatende at man ikke skal ha hund, med mindre man er villig til å organisere hele livet rundt hundens ve og vel. :-)

Med vennlig hilsen

Sør, dette forstår ikke du deg på.

Husj!

;-)

Ps: Jeg har fortsatt bare 5.

*forberedt*

Hei igjen,

Du skriver: "Ps: Jeg har fortsatt bare 5. *forberedt*"

*jøss* Situasjonen har jo vært den samme i flere *UKER* nå!

Tror du kan få anbefalt noen tabletter til å øke fertiliteten hos legen! ;-)

*klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...