Gå til innhold

Bør en gå tur med bikkja hver dag?

Anbefalte innlegg

Jo da, har man dårlig samvittighet, så kan det fort gjøres noe med. Altså kan hunden få det bedre.

Hei,

Nei, dårlig samvittighet betyr ikke at hunden får flere turer. Det skjer først hvis eieren går turer, og det trenger han/hun ikke dårlig samvittighet for å gjøre. (Kun nøytral informasjon om at "hunder trenger turer".)

Et annet alternativ er jo at eieren avliver hunden pga dårlig samvittighet / reaksjonen her.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Carlina

8

• kie

7

• Sør

6

• leenie

6

Mest aktive i denne tråden

Hei igjen,

Du skriver: "Ps: Jeg har fortsatt bare 5. *forberedt*"

*jøss* Situasjonen har jo vært den samme i flere *UKER* nå!

Tror du kan få anbefalt noen tabletter til å øke fertiliteten hos legen! ;-)

*klem*

Ja, noe må definitivt gjøres!

*handlekraftig*

Hei,

Ingen har vel påstått at det er noen andres ansvar... ???

Uansett tror jeg nok hunden overlever om den ligger i sofaen en dag! :-)

Med vennlig hilsen

Mjo..

Det kan fort bli til at man bare ser alle hindringene for at man selv kan gå tur så man glemmer at hovedpoenget er at hunden får tur. Ikke at en selv går tur med den.

Derfor er det greit å påpeke at man er ansvarlig for å sørge for at hunden får det den trenger. Ikke at man nødvendigvis må gjøre det selv.

*erfart*

;-)

Ja, noe må definitivt gjøres!

*handlekraftig*

Hei Kie,

Du skriver: "*handlekraftig*"

Siden du åpenbart har tatt pause i barneproduksjonen (antar at du måtte spise, eller noe slikt? ;-) ) kunne du jo kanskje vurdere adopsjon som et supplement?

I Sør Afrika ble jeg tilbudt minst ett barn i uken. Jeg er klar over at det åpenbart er for lite for deg, men jeg vil anta at når ryktet sprer seg, så strømmer nok folk på!

Du må studere alternative metoder....

:-)

*klem*

Hei Kie,

Du skriver: "*handlekraftig*"

Siden du åpenbart har tatt pause i barneproduksjonen (antar at du måtte spise, eller noe slikt? ;-) ) kunne du jo kanskje vurdere adopsjon som et supplement?

I Sør Afrika ble jeg tilbudt minst ett barn i uken. Jeg er klar over at det åpenbart er for lite for deg, men jeg vil anta at når ryktet sprer seg, så strømmer nok folk på!

Du må studere alternative metoder....

:-)

*klem*

Ja, du er inne på noe der.

Jeg henger etter skjema og greier.

Hei,

Nei, dårlig samvittighet betyr ikke at hunden får flere turer. Det skjer først hvis eieren går turer, og det trenger han/hun ikke dårlig samvittighet for å gjøre. (Kun nøytral informasjon om at "hunder trenger turer".)

Et annet alternativ er jo at eieren avliver hunden pga dårlig samvittighet / reaksjonen her.

Med vennlig hilsen

Det var jo akkurat derfor eieren har dårlig samvittghet, mangel på lufteturer med hunden.

Går h*n tur med hunden, så forsvinner den dårlige samvittigheten.

Annonse

Gjest Goldeneier

Hei.

Jeg syns kanskje du har fått mye pepper, men du svarte jo ganske krasst tilbake, og da må du regne med å få tilsvar.

Jeg syns nok kansje at du burde gå litt flere turer, uten å fortell hvor langt du skal gå, eller hvor ofte. Men hunden bør få en god tur hver dag, med anledning til å løpe løs.

En hund er vårt ansvar så lenge den lever, og den er prisgitt deg og din velvilje. Så isteden for å ha dårlig samvittighet, gjør noe med det. Skaff enten en barnevakt, som kan lufte når du er på jobb, det finnes mange som gjør det nå, for en femtilapp eller så om dagen. Eller gjør som vi andre som jobber, og er slitne. Ta hunden ut på tur etter jobb, og lag midaggen litt senere. Hunden først.

Vil du ha tips om en fin hundeside på nettet, hvor det er mange diskusjoner??

www.canis.no

Lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...