Gå til innhold

Dekning av tannlegebehandling

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Prøv denne linken:

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldsok?base=sf&emne=Tannlegehjelp&titt=&dato=&button=S%F8k&dep=alle

Hvis den ikke funker; gå på www.lovdata.no, søk på sentrale forskrifter og skriv "tannlegehjelp". Da fikk jeg opp 5 treff.

Ellers ligger det jo i Trygdelovens kap.5 spesifisert på helsetjenester etc. Men ikke kravene. Det finner du i forskriftene.

:-)

Prøv denne linken:

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldsok?base=sf&emne=Tannlegehjelp&titt=&dato=&button=S%F8k&dep=alle

Hvis den ikke funker; gå på www.lovdata.no, søk på sentrale forskrifter og skriv "tannlegehjelp". Da fikk jeg opp 5 treff.

Ellers ligger det jo i Trygdelovens kap.5 spesifisert på helsetjenester etc. Men ikke kravene. Det finner du i forskriftene.

:-)

Takk.

Jeg fant den første lista jeg lette etter men ikke den under helsetjenester. Jeg får lete mer i morgen.

Gjest Rufsetufse

Takk.

Jeg fant den første lista jeg lette etter men ikke den under helsetjenester. Jeg får lete mer i morgen.

Vet ikke om det er til noen hjelp, men om du bruker medisiner som kan være til skade for tennene. F.eks munntørrhet o.l så har du krav på å få dekket tannlegebehandling. Men det er jo sikkert flere ting som gjelder.

lykke til

Vet ikke om det er til noen hjelp, men om du bruker medisiner som kan være til skade for tennene. F.eks munntørrhet o.l så har du krav på å få dekket tannlegebehandling. Men det er jo sikkert flere ting som gjelder.

lykke til

Ble litt interesert nå

Vet du hvilke medisiner?

Eller hvor jeg kan finne det ut?

Gjest Rufsetufse

Ble litt interesert nå

Vet du hvilke medisiner?

Eller hvor jeg kan finne det ut?

f.eks vanndrivende medisiner, som gjør at du blir tørrere i munnen, også marevan som er en blodfortynnende medisin, det finnes helt sikkert flere medisiner...........men det er de som jeg har greie på :-)

Annonse

f.eks vanndrivende medisiner, som gjør at du blir tørrere i munnen, også marevan som er en blodfortynnende medisin, det finnes helt sikkert flere medisiner...........men det er de som jeg har greie på :-)

Da hjalp det ikke meg

Får fortsette å betale selv da.Jeg kunne ha vært heldig da:=)

Gjest Rufsetufse

Da hjalp det ikke meg

Får fortsette å betale selv da.Jeg kunne ha vært heldig da:=)

Men hvordan medisiner bruker du da? Eller hvorfor tror du at du muligens har krav på å få dekket tannlegebehandling?

Kanskje jeg kan hjelpe deg hvis jeg får vite litt mer.

Hilsen

Men hvordan medisiner bruker du da? Eller hvorfor tror du at du muligens har krav på å få dekket tannlegebehandling?

Kanskje jeg kan hjelpe deg hvis jeg får vite litt mer.

Hilsen

Bruker smertestillende paralgin forte.

Noen ganger går det flere i løpet av dagen.

Kom bare på at de gjør meg tørr i munn når du skrev det første innlegget ditt.

Så jeg tenkte at kanskje?:=)

Gjest Rufsetufse

Bruker smertestillende paralgin forte.

Noen ganger går det flere i løpet av dagen.

Kom bare på at de gjør meg tørr i munn når du skrev det første innlegget ditt.

Så jeg tenkte at kanskje?:=)

Jeg bruker også den medisinen og den gjør meg veldig tørst, så det kan hende du er inne på noe der. Hvis du har en grei lege, så få han til å skrive en attest til deg. Det skader ikke å prøve!!

Lykke til!

Jeg bruker også den medisinen og den gjør meg veldig tørst, så det kan hende du er inne på noe der. Hvis du har en grei lege, så få han til å skrive en attest til deg. Det skader ikke å prøve!!

Lykke til!

Ja legen min er veldig grei. Det skal jeg jammen gjøre.

Takker så mye for tipset

lykke til

Tannlegen sa hun skulle ta spyttprøve av meg.

Lykke til!

Gir Paralgin Forte munntørrhet også? Jeg spiser mange :-).

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...