Gå til innhold

WW2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor i all verden skulle de ha gjort det? Og med hvilken organsiert form?

Det samme har jeg lurt på. Derfor lurer jeg på om noen kan bekrefte eller avkrefte det.

Forøvrig har vel jødene alltid hatt et sterkt samhold uavhengig av landegrenser, og de fikk tidlig stor inflytelse i USA. Skal ikke se bort ifra at de kanskje kan ha hatt økonomisk interesse av det, det er jo i enhver krig noen som tjener på det. På den annen side har vi jo det som angivelig skjedde med jødene i utryddelsesleire o.l. rundtom i Europa under krigen. Skulle ikke akkurat tro at de ville fyre opp under noe slikt selv...

Ellers er det jo interessant å følge med på det som foregår i Midtøsten nå. Israel har brutt et hundretalls FN- resolusjoner, men det ser ikke ut til å bry så mange. Irak derimot, de har vel brutt ca 50 resolusjoner, tror jeg, og blir truet med krig.

Israel har vel ca like mange jødiske innbyggere som Norge har nordmenn(grovt anslag), men er likevel verdens tredje eller fjerde største militærmakt og mottar vannvittig stor finansiell hjelp fra USA, noe de ikke hadde klart seg uten. Er det pga at USA tjener på en sterk alliert akkurat der, eller er det jødisk lobbyvirksomhet som er grunnen til dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77756-ww2/#findComment-400297
Del på andre sider

Det samme har jeg lurt på. Derfor lurer jeg på om noen kan bekrefte eller avkrefte det.

Forøvrig har vel jødene alltid hatt et sterkt samhold uavhengig av landegrenser, og de fikk tidlig stor inflytelse i USA. Skal ikke se bort ifra at de kanskje kan ha hatt økonomisk interesse av det, det er jo i enhver krig noen som tjener på det. På den annen side har vi jo det som angivelig skjedde med jødene i utryddelsesleire o.l. rundtom i Europa under krigen. Skulle ikke akkurat tro at de ville fyre opp under noe slikt selv...

Ellers er det jo interessant å følge med på det som foregår i Midtøsten nå. Israel har brutt et hundretalls FN- resolusjoner, men det ser ikke ut til å bry så mange. Irak derimot, de har vel brutt ca 50 resolusjoner, tror jeg, og blir truet med krig.

Israel har vel ca like mange jødiske innbyggere som Norge har nordmenn(grovt anslag), men er likevel verdens tredje eller fjerde største militærmakt og mottar vannvittig stor finansiell hjelp fra USA, noe de ikke hadde klart seg uten. Er det pga at USA tjener på en sterk alliert akkurat der, eller er det jødisk lobbyvirksomhet som er grunnen til dette?

Er du nazist?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77756-ww2/#findComment-400312
Del på andre sider

Argh! Håper ikke det der var et seriøst spørsmål. Man må da vel for pokker ha lov til å sette spørsmålstegn ved et land eller en folkegruppes adferd/politikk uten å være rasist/nazist?

"............"

Skjønner leila, jeg. Reagerte på en formulering jeg også:

"På den annen side har vi jo det som _angivelig_ skjedde med jødene i utryddelsesleire.." (min utheving.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77756-ww2/#findComment-401561
Del på andre sider

Annonse

Argh! Håper ikke det der var et seriøst spørsmål. Man må da vel for pokker ha lov til å sette spørsmålstegn ved et land eller en folkegruppes adferd/politikk uten å være rasist/nazist?

"............"

Er det forbudt å spørre folk om deres "tro"/retning?

Det var ikke et dømmende spørsmål, men kun et faktaspørsmål som jeg ville få svar på før jeg evnt. skulle begi meg ut på videre diskusjoner.

Snakk om hårsårhet på andres vegne...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77756-ww2/#findComment-402945
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...